hoe rechthouden na de sprong?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 17:10

idontknow123 schreef:
je moet op de sprong beide handen wat naar rechts doen, maar je paard hierbij niet hinderen, en zelf goed vooruit blijven kijken.en zorgen dat jezelf recht boven je paard zit, dit is ook vaak een ruiterfout waar niet bij nagedacht wordt. film jezelf eens en kijk of daar misschien ook de fout kan zitten. en leg na de sprong aan beide kanten balken neer. dit maakt het allemaal een stuk makkelijker voor jezelf. want je ziet vaak dat als die meer naar rechts springt, dit opeens naar links gaat doen. dit alles heeft ook met de balans van je paard te maken, dus dressuur, dressuur dressuur

met dressuur gaat het prima en heb filmpjes van mezelf met het springen, op zich verder niets aan te zien, maar de sprong had ik toen aan de andere kant van de bak gezet en toen deed ze het niet. Maar goed ze moet wel weten dat ze het nergens kan doen;)

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 17:11

My_star schreef:
Gaat je moeder, vader, broer, zusje, vriendinnetje, ... soms mee als je gaat rijden? Dan kan je er een 'spelletje' van maken waar zowel jij als je pony veel van kunnen leren!

Zet een sprongetje op de A-C lijn, iets voorbij de X. De bedoeling is dat jij elke keer naar dat sprongetje (dat kan je zo hoog of laag zetten als je zelf wil) rijdt, de ene keer van de linkerhand, de andere keer van de rechterhand. Jij blijft steeds rechtdoor rijden, totdat je 'helper' "links" of "rechts" zegt (en daar mag die best lang mee wachten; totdat je nog maar een paar galopsprongen van de bakrand verwijderd bent). Als jij op voorhand nog niet weet welke kant je uit zal gaan (want dat beslist je helper), zal je zelf veel beter rechtdoor blijven kijken, zitten en denken. Bovendien zal je paard daar ook oplettender van worden!

Heel veel succes!

er gaan niet zo vaak mensen mee,
maar kan het wel proberen bedankt:D!
(hoe moet ik een profielplaatje doen of foto's op me profiel zetten?)