Is dit slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bueno

Re: Is dit slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 09:41

Met grondwerken bedoel je toch het bijbrengen van de basis op de grond? Ik ben zelf ongeveer 15 centimeter kleiner dan haar schoft, en als ik met haar moet meedraven ben ik bang dat ze schrikt en over me heen loopt. :=
Meestappen doet ze heel braaf, stilstaan ook, voetje geven etc..

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:25

Grondwerk is idd oefeningen doen vanaf de grond. Je schept duidelijkheid in het leiderschap naar je paard toe. Als jij vanaf de grond geen overwicht hebt zul je dat ook in het zadel niet hebben. Begin gewoon heel rustig met oefeningen in stap als je bang bent dat ie je omver draaft. Bovendien zijn er boeken over oefeningen en uitleg over grondwerk met paarden. Misschien handig om er daar 1 van aan te schaffen of vraag hulp van een ervaren persoon, dat is eigenlijk nog beter.

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 10:31

Welke boeken zijn aan te raden? Ik ga binnenkort wel even naar de bieb om daar even wat boekjes te halen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:47

Grondwerk van inge Teblick is heel leuk!

KarenDekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:54

Ik sluit mij ook aan bij de anderen: eerst werken aan de band tussen jou en je pony. Aan de hand mee laten lopen over het landje, laten stoppen, achterwaarts laten gaan, mee laten draven en vervolgens wat "enge" dingen neerzetten in het landje. Als het aan de hand goed gaat op het landje, dan zou je ook aan de hand langs de weg kunnen oefenen. Eerst laten grazen, zo is ze met andere dingen bezig en kan ze evengoed wennen aan het verkeer. En zo steeds wat verder gaan lopen. En anders neemt je vriendin die shetlander mee. Gewoon lekker wandelen!

Succes!