Fronika schreef:past je zadel wel goed ?? hierdoor kan het ook komen
Tuurlijk past mijn zadel wel goed , anders had mijn instructrice dit ook wel opgemerkt ( en ik zelf)
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Patriciavt schreef:Let op
We beginnen in draf lichtrijden, vervolgens neem je de verlichte zit aan, echt je billen zo vér mogelijk naar achteren steken! Vervolgens je hele lichaam recht maken terwijl je nog seeds naar voren buigt (al staande in je beugels) en dan in je zadel gaan zitten alsof je je een staart aan je billen hebt hangen en deze tussen je benen doortrekt.
En dan fietsenLekker achteruit fietsen met je heupen
Klinkt een beeeeetje vaag, maar serieus, HET WERKT!
Ik heb les van een Centred Riding instructrice, ik vertelde haar 2 dagen voor ik wedstrijd had dat ik zo'n moeite had met doorzitten. Ze leerde me dit, de eerste keer moest ik heel hard lachen, tot ik bij het achteruit fietsen was en toch echt fijn met de bewegingen van mijn paard meekon![]()
![]()
Voorwaarde is wel dat je je knieen af laat hangen naar beneden, en dus niet je gewicht in je stijgbeugels doet, je moet echt op je kont zitten en je benen 'laten vallen'
suleilitha schreef:Nou zo natuurlijk is dat niet Melis, veel instructrices hebben er geen flauw benul van hoe een zadel moet liggen, sterker nog, die kijken daar niet eens naar.
En verder, hoe loopt het paard zelf, is die wel nageeflijk en loopt het dier niet met een weggedrukte rug en de kop in de lucht?
juf_esther schreef:Het volgende heeft alleen even betrekking op je galop probleem, misschien kun je als je de galop wil oefenen blijven lichtrijden bij het aanspringen, want als je het paard hindert doordat het moeilijk is uit te zitten is dat misschien een betere (tijdelijke) oplossing. Verder ga ik mee met bovenstaande.
Sushilla88 schreef:Dat klinkt inderdaad een beetje vaag!![]()
Wat bedoel je precies met achteruit fietsen?
Want ik heb ook een beetje (veel) moeite om door te zitten op mijn fries.
Ook al komt dat deels doordat ze dr rug vast zet, als ik ga doorzitten.

Patriciavt schreef:Let op
We beginnen in draf lichtrijden, vervolgens neem je de verlichte zit aan, echt je billen zo vér mogelijk naar achteren steken! Vervolgens je hele lichaam recht maken terwijl je nog seeds naar voren buigt (al staande in je beugels) en dan in je zadel gaan zitten alsof je je een staart aan je billen hebt hangen en deze tussen je benen doortrekt.
En dan fietsenLekker achteruit fietsen met je heupen
Klinkt een beeeeetje vaag, maar serieus, HET WERKT!
Ik heb les van een Centred Riding instructrice, ik vertelde haar 2 dagen voor ik wedstrijd had dat ik zo'n moeite had met doorzitten. Ze leerde me dit, de eerste keer moest ik heel hard lachen, tot ik bij het achteruit fietsen was en toch echt fijn met de bewegingen van mijn paard meekon![]()
![]()
Voorwaarde is wel dat je je knieen af laat hangen naar beneden, en dus niet je gewicht in je stijgbeugels doet, je moet echt op je kont zitten en je benen 'laten vallen'