Snel bokken, naar voren trappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:26

Het is een merrie? Sommige merrie's zijn wel vaker kriebeliger op de buik en agressief tegen het been, maar vaak is dat slaan even een periode waar ze doorheen moet. Als ze naar jou been slaat haal jij dan meteen je been eraf? Als dat zo is heeft ze misschien wel geleerd dat als ze slaat jij stopt met drijven. Je benen horen ten alle tijden aangesloten te blijven en dus niet afgestoken te worden.

sjar

Re: Snel bokken, naar voren trappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 14:20

Ik ben niet gestopt met been geven. Geef zo weinig mogelijk been om haar daar aan te laten wennen nu geef ik alweer wat meer been.

Ja het is een merrie. Als zei naar mijn been slaat krijgt ze gelijk op der donder en haal ik mijn been er niet vanaf ik blijf gewoon door drijven. Mijn benen zijn heel de tijd aangeloten op haar. Alleen ik schop niet hard, ik duw rustig maar gelijkdelijk aan iedere keer wat meer zodat ze het doorkrijgt.
Het gaat nu al een heel stuk beter, ze slaat alleen nog maar naar mijn been als we overgangen moeten rijden.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:45

Ik zou het bokken gewoon negeren. zeker niet met de zweep gaan slaan als ze bokt want dan bokt ze alleen nog maar harder. Als jij gewoon consequent doorgaat met de oefening waarmee je bezig was krijgt ze wel door dat ze met bokken niet onder het werk uit komt.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:23

daffie1986 schreef:
Het is een merrie? Sommige merrie's zijn wel vaker kriebeliger op de buik en agressief tegen het been, maar vaak is dat slaan even een periode waar ze doorheen moet. Als ze naar jou been slaat haal jij dan meteen je been eraf? Als dat zo is heeft ze misschien wel geleerd dat als ze slaat jij stopt met drijven. Je benen horen ten alle tijden aangesloten te blijven en dus niet afgestoken te worden.

Hier ga ik in mee. Mijn merrie was ook wat agressiefer op het been. Ik neem aan dat de ts niet volledig gestopt is mer been geven. Tevens vind ik de reacktie van "dus heeft ze je geleert om minder been te geven"te achterlijk voor woorden. Want als de ts zelf onzeker er over is, wat ik wel verwacht, is dit een zeer goede optie om er toch doorheen te komen. Elk paard heeft geduld nodig om iets te kunnen begrijpen, Elk paard moet iets geleert worden, en als dit helpt dan ga ik ook voor de "Save way" Dus die reactie slaat nergens op.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:41

Ga maar voor safe, lijkt me inderdaad beter ;)

lekker safe....op de grond navidad

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:46

Is ze ook gevoelig op der buik met poetsen?
En heb je daar ook wel eens druk op gegeven met 'omduwen' ofzo?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:12

Ik zeg dat dit gewoon is dat je paard eigenwijs is en jij dit toelaat of dat er problemen zijn met zijn lichaam.
Ik zou niet weten hoe je dit moest oplossen maar misschien ligt het daaraan

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 09:00

Ik laat het ten eerste niet toe we zijn bezig het af te leren.
Ik geef wel been alleen wat minder, iedere keer probeer ik wat meer been te geven en dat gaat nu uitstekend.

Met poetsen is ze niet gevoelig, DA is geweest en lichamelijk is er ook niets aan de hand. Ze heeft een hekel aan het zadel en de singel.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:05

@sjar: dan lijkt het mij dat het probleem bij het zadel ligt.
misschien is dit zadel wat je nu hebt wel goed, en komt het nog van een vorig zadel oid.
maar zadel en singelnijd komt meestal niet zomaar uit de lucht vallen.

overigens kan het ook geen kwaad om naast de DA ook iemand anders er naar te laten kijken!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:03

siskeh schreef:
@sjar: dan lijkt het mij dat het probleem bij het zadel ligt.
misschien is dit zadel wat je nu hebt wel goed, en komt het nog van een vorig zadel oid.
maar zadel en singelnijd komt meestal niet zomaar uit de lucht vallen.

overigens kan het ook geen kwaad om naast de DA ook iemand anders er naar te laten kijken!

Ik ga mee met deze reactie :o
Zou toch ook een osteopaat er eens naar laten kijken.
Die zijn niet duur en dan kun je toch meer uitsluiten óf misschien is het wel terecht hoe je paard reageerd.