Springpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 17:13

pharagirlke schreef:
In Belgie werken we met A en B brevetten, voor B brevetten moet je ook springen dus je mag gewoon mee doen aan springwedstrijden zonder dat je een wp in de dressuur hebt. :) Zonder B brevet mag je nl niet deelnemen aan officiële wedstrijden ;)

mag je in belgie wel mee doen aan een een officiële wedstrijd als je geen B brevet hebt?

Ayasha
Blogger

Re: Springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:15

Neen, als je wedstrijden wilt rijden moet je een licentie hebben en om aan een licentie te komen moet je een kopie van je B brevet mee sturen ;)

flo31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:11

Ik heb ook wel rugklachten tijdens het springen gehad, vooral als je het lang niet meer hebt gedaan, maar dat zijn normaal wel je spieren en eerst zal je wel pijn hebben (is ook normaal dat je wat spierpijn hebt na een beweging die je normaal niet doet zoals schokken opvangen) maar ik werd het wel snel gewoon! En anders onmiddellijk stretchen na het rijden (zoals naar je tenen buigen, houding vasthouden en dan eens uitademen en dan kan je nog een beetje dieper zakken, zo'n 10 sec volhouden)

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:15

Tessaaaaaa schreef:
pharagirlke schreef:
In Belgie werken we met A en B brevetten, voor B brevetten moet je ook springen dus je mag gewoon mee doen aan springwedstrijden zonder dat je een wp in de dressuur hebt. :) Zonder B brevet mag je nl niet deelnemen aan officiële wedstrijden ;)

mag je in belgie wel mee doen aan een een officiële wedstrijd als je geen B brevet hebt?

In LRV geen probleem hoor, voor federatie moet dit wel, dacht ik.

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 11:37

flo31 schreef:
Ik heb ook wel rugklachten tijdens het springen gehad, vooral als je het lang niet meer hebt gedaan, maar dat zijn normaal wel je spieren en eerst zal je wel pijn hebben (is ook normaal dat je wat spierpijn hebt na een beweging die je normaal niet doet zoals schokken opvangen) maar ik werd het wel snel gewoon! En anders onmiddellijk stretchen na het rijden (zoals naar je tenen buigen, houding vasthouden en dan eens uitademen en dan kan je nog een beetje dieper zakken, zo'n 10 sec volhouden)

Dnkje voor de tips ga dat mrgn eens toepassen wnr ik ga gaan paardrijden :)

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 11:38

Tessaaaaaa schreef:
pharagirlke schreef:

In LRV geen probleem hoor, voor federatie moet dit wel, dacht ik.[/quote]

Maar dan moet je toch lid zijn van de LRV om mee te mogen doen aan die wedstrijden?

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:58

Uiteraard wel...

LRV lidmaatschap kost nu ook niet zoveel, ik dacht ca 40 EUR op jaarbasis, incl verzekering. Maar je moet wel bij een plaatselijke club aansluiten, en daar gaat het voor sommige mensen mis. Véél of weinig activiteiten, de ene vindt het zalig, de andere past liever (ik ben van het eerste soort)

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 12:06

lientjeds schreef:
Uiteraard wel...

LRV lidmaatschap kost nu ook niet zoveel, ik dacht ca 40 EUR op jaarbasis, incl verzekering. Maar je moet wel bij een plaatselijke club aansluiten, en daar gaat het voor sommige mensen mis. Véél of weinig activiteiten, de ene vindt het zalig, de andere past liever (ik ben van het eerste soort)

Die doop is toch altijd van de lrv?
Laatst bijgewerkt door Tessaaaaaa op 08-04-09 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 12:07

Tja, je bent voor of tegen...

Hangt dus ook wel af van je club, en van de "verplichtingen" die ze opleggen.

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 12:09

lientjeds schreef:
Tja, je bent voor of tegen...

Hangt dus ook wel af van je club, en van de "verplichtingen" die ze opleggen.

ze zijn redelijk streng bij ons. en de lessen vond ik niet zo goed eigelijk, maar sint hubertus was toch ook van de lrv?
Wnt ik heb daar deel aangenomen maar toen was ik al geen lid meer wnt ik ben daar toen ik 12 was lid van geworden maar kheb mij dan terug uitgeschreven omdat ik dat niet leuk vond

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 12:25

Bij ons dus helemaal niet. Bijna alles kan en alles mag, je hoeft niet deel te nemen aan oefeningen/wedstrijden, etc, enkel 1x per jaar handen uit de mouwen voor eetfestijn en 1 x om de 4 jaar voor het tornooi.

St.Hubertus wordt overal georganiseerd, wijding & buitenrit, afhankelijk van de organisatie kan dit LRV of lokale manege of andere vrije vereniging zijn.

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 12:41

lientjeds schreef:
Bij ons dus helemaal niet. Bijna alles kan en alles mag, je hoeft niet deel te nemen aan oefeningen/wedstrijden, etc, enkel 1x per jaar handen uit de mouwen voor eetfestijn en 1 x om de 4 jaar voor het tornooi.

St.Hubertus wordt overal georganiseerd, wijding & buitenrit, afhankelijk van de organisatie kan dit LRV of lokale manege of andere vrije vereniging zijn.

Dan heb jij veel meer geluk met jou lrv.
An ik dacht dat st.Hubertus enkel een wijding was

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 09:42

Ik laat effen weten dat ik met dat paard niet ga rijden.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:50

Waarom niet?

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 10:20

Benfan schreef:
Waarom niet?

dat staat hier in de vorige pagina's uitgelegt x]

Knollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:06

Veel springruiters trainen juist veel dressuur. Dus waarom moet jij veel gaan springen?

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 11:14

Knollie1 schreef:
Veel springruiters trainen juist veel dressuur. Dus waarom moet jij veel gaan springen?

ik zou daar wedstrijden mee moeten rijden, maar ik krijg een nieuw paardje van mj ouders =)