Boos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fem_daf

Re: Boos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:33

Waarom ga je je eerst niet helemaal op wat anders concentreren. Laat het nagevelijke even zitten en probeer iets te vinden waar jullie allebei altijd lol aan hebben!

Als jij boos op je paard zit, zal je paard ook niet ontspannen, dan wordt het een kwestie van wie is de sterkste, en aan je verhaal te lezen wil je dit (terecht) niet.

Ik ben trouwens ook verbaasd dat je niet mag galopperen. Mijn paard wordt juist heel los van galopperen en ik doe het dus ook vrij snel tijdens de training.

Moet trouwens ook toegeven dat ik wel eens heel boos ben geworden.. ben afgestapt weggelopen, woede op een muur afgereageerd en helemaal opnieuw begonnen. Als ik nu boos wordt, ga ik terug naar stap, eerst lekker ontspannen rond stappen en dan weer rustig aan oppakken.

Oftewel: PROBEER EERST WEER LOL TE HEBBEN! :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 14:23

Daar ben ik het ook volledig mee eens, ga eens totaal wat anders doen, ga springen,maak buitenritten, doe wat anders.
Dan krijgen zowel jij als het paard weer veel mee plezier, en zal je zien dat alles beter gaat!

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 15:35

ik vin aan dressuur geen ..... aan en alleen springen is leuk maar jah dat kan nou eenmaal niet . Ik kan ook niet met mijn pony wandelen daar is ze te wild voor Ik mag dit niet omdat ze te snel begint te steigeren of weg gellopeerd. Maar even heel goed nieuws:
Ik was vandaag gaan rijden en het ging super goed met rijden. In de les ging het wel maar met de prive les ging het fantastisch. Ik had mijn probleem dus ook aan haar uitgelegt en ze zei dat de andere instructeur mij 'verpest' had. En dat hij ervoor zorgde dat ik zoo deed. Ik moeste dus niet te snel opgeven en niet te veel verwachten. Het licht niet aan een rot dag want dan zou ik dat iedere dag hebben maar dat is geliukig niet zo. Ik maak dus daar mijn kwartaal af en dan stop ik. Ik krijg dan nog maar van 1 persoon les dat is wat makke;ljker anders krijg ik het op 10 vershillende manieren uitgelegt en datr werk natuurlijk niet. Nu moet ik gewoon lekker de hele les bij hem stappen en de overgangen rijden en verder niks doen omdat ik anders ijn pony weer verpest..
Ik bedoel trouwens met recht rijden datr hij nu heel erge buiten stelling heeft.
En er is niets mis met mijn pony maar zei heeft hem gewoon verkeerd gereden

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:36

Door het 'gewoon verkeerd rijden' kan er wel degelijk van alles misgaan in het lichaam hoor (denk aan verkeerde belasting van rug en benen, keertje naar laten kijken kan geen kwaad) ;)

Fijn dat de prive-les zo goed ging, dat klinkt als iemand waar je echt wat aan hebt! Nu maar hopen dat het kwartaal gauw over is. En waarom niet gewoon stoppen als je toch alleen maar slechte dingen leert? Het geld ben je toch al kwijt, maar alle frustraties heb je dan in elk geval niet meer.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:38

Sientje schreef:
Fijn dat de prive-les zo goed ging, dat klinkt als iemand waar je echt wat aan hebt! Nu maar hopen dat het kwartaal gauw over is. En waarom niet gewoon stoppen als je toch alleen maar slechte dingen leert? Het geld ben je toch al kwijt, maar alle frustraties heb je dan in elk geval niet meer.

Helemaal mee eens... Waarom blijven aanmodderen... Paardrijden doe je als ontspanning... Het mag dus niet frustrerend zijn.

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 17:01

ik vraag dit al 100000000 x aan mijn moeder maar ik moet rijden wat we betalen.. ik moet dus rijden en ik vin ook dat het ontpannend moet zijn maar jah van mama mag het nie

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:11

Maar als je dit dan eens aan je mams laat lezen? Dat ze het geld toch al kwijt is maar jij er alleen maar slechter van gaat rijden en boos om wordt? Daarna ga je meer lessen nodig hebben en gaat het dus meer geld kosten om dat weer te herstellen. ;)

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 17:14

jah zal ik doen
Ze is nu niet thuis maar morgen zal ik da doen

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:17

Hm ik zie het wel vaker, tis meer als je gefrustreerd raakt zegmaar, dan moet je jezelf even wakker schudden, want aan de teugels trekken heeft geen zin. Ga dan wat anders doen. Blijf niet in je oefening hangen.
Ik ga dan weleens zomaar lekker de bak uit een buitenritje maken, of huppa het zadel eraf en zonder zadel met losse teugels hobbelen.
Dat is heel belangrijk ik herken namelijk echt wel wat je zegt, en het enige wat bij mij helpt is iets tótaal anders gaan doen, er is altijd wel iets wat wél lukt..

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 17:22

jah ik kan dus niet in de bossen rijden omdat mijn paard helemaal op hol slaat en ik mag nie zomaar opgeven

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:06

Ook in de piste kan je ontspannen dingen doen :).

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:10

ietjepietje schreef:
jah ik kan dus niet in de bossen rijden omdat mijn paard helemaal op hol slaat en ik mag nie zomaar opgeven

Ik zeg ook niet dat je dát moet doen, er zijn genoeg mogelijkheden!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:18

ietjepietje schreef:
hey,,
ik heb een gewldige band met mijn paard maar soms als ik boos ben of me iets niet lukt dan wor ik boos en ga heel hard aan de teugels trekken en dan na het rijden moet ik helemaal huilen omdat ik dan vin dat ik mijn pony niet goed heb behandeld ik il hier eht van a want da vin ik heel rot.. hebben jullie ier tips voor
xxxx
anne

Een 'geweldige' band met je paard als hij op hol slaat in het bos en als jij continu boos wordt en dan nog eens op een hele vervelende manier naar je paard toe uit :? ????? Jaaaajaaaa......

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen; zoek alsjeblieft een andere hobby zonder dieren, zolang je blijkbaar niet begrijpt dat je met een levend wezen te doen hebt, waar je niet zo mee om hoort te gaan. :n

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:18

Olijkje schreef:
Hm ik zie het wel vaker...

Ik ook en ik ben daar zwaar allergisch voor. :\

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 18:41

Twiggy2008 schreef:
ietjepietje schreef:
hey,,
ik heb een gewldige band met mijn paard maar soms als ik boos ben of me iets niet lukt dan wor ik boos en ga heel hard aan de teugels trekken en dan na het rijden moet ik helemaal huilen omdat ik dan vin dat ik mijn pony niet goed heb behandeld ik il hier eht van a want da vin ik heel rot.. hebben jullie ier tips voor
xxxx
anne

Een 'geweldige' band met je paard als hij op hol slaat in het bos en als jij continu boos wordt en dan nog eens op een hele vervelende manier naar je paard toe uit :? ????? Jaaaajaaaa......

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen; zoek alsjeblieft een andere hobby zonder dieren, zolang je blijkbaar niet begrijpt dat je met een levend wezen te doen hebt, waar je niet zo mee om hoort te gaan. :n

Nou ik heb wel een goede band alleenin het bos is ze zoo blij dat ze te blij kan doen en heel hrad gaat galooperen. /enhoezo een andere hobby ik wordt nie boos op het paard maar op de instructeur en dat a ik egt nie zeggen dus werk ik dit uit op mijn paard maar nu gaat het al beter ik moet het kwartaal afmaken en dan gaat die boosheid weg en is allen weer goed. en ik hou heel veel van haar maar de intructeur 'vrpest' mij da k an ik niks aan doen rn ik doe niet schoppen of trekken of laan ofwa dan ook maar soms dan jaag ik haar heel erg op als z niet kluisterd naar mij =n benen en da vin ik al erg genoeg

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:43

TS... kan je jou taal eens verzorgen?

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 18:46

srry typ te snel kan je het wel lezen

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:48

Als je boos bent niet gaan rijden
Ik ken ook een meisje die alles afreageerd op paarden
bijvoorbeeld als het wijken niet lukt krijgen die paarden een mep of een ruk of een trap
maar gewoon lekker blijven rijden en als je boos bent gewoon een keertje overslaan of wachten totdat je niet meer boos bent (poetsen kan ook geweldig zijn)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:11

@TS: ja, ik kan het wel lezen, al moet ik er wel m'n best voor doen.
@Twiggy2008: ik vind dat je nu wel erg kort door de bocht gaat.

TS, mag ik vragen hoe oud je bent?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:13

Tja Sientje, over dit soort onderwerpen ben ik gewoon heel eerlijk. Ik vind het niet kunnen dat je je frustraties afreageert op een dier. Daar is geen enkel excuus voor. :n

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 19:21

12 jaar ben ik..
Maar ik trap mijn pony niet of iets anders ik begin alleen heel chaggie te doen enzo en ik moet eigelijk verder gaan en doorzetten maar da doe iik niet en ik ga de hele tijd maar stappen en da mag ik eigelijk niet maar dan doe ik da toch maar ik sla nie
vanaf maandag ga ik met een meisje iedere dag rji9den enzo en de band versterken... Mijn pony staat in niemands land dus ik vin het zooo saai om daar aslleeen heen te gaan ik kom er dus alleen met voeren maar vanaf maandag niet meer dan gaan we ook in de wei rijden zonder zadel enzo en ook bij de ponyclub en dan nie egt oefenen maar gewoobn lekker realaxen en dan 2x in de weeek met vrijrijden trainen en dan proberen niet meer boos te worden maar dat zal niet gebeuren als ik geen les krijg van iemand die ik niet wil

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:13

Nou Ietjepietje, je kunt je boosheid wel op anderen afschuiven (zoals je instructeur die het allemaal verpest heeft) maar zoek de oorzaak nu eerst bij jezelf. Je bent nog jong, en je kunt nog een hoop leren. :)

Alles wat je pony verkeerd doet, geef jij verkeerd aan. De fout ligt altijd bij de ruiter.

Maak die lessen af bij die gehate instructeur, en bewaar je geduld. Je bereikt er niks mee om boos te worden. Jij geeft veel om je paard, je wilt toch dat dit ook andersom is?
Toon dus wat meer respect voor je dier.

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 15:22

jah dat doe ik en ik doe ook niets tegen mijn paard maar mijn paard loopt de hele tijd te sukkelen en niks te doen dan wordt hij boos en ik o pem maar de oorzaak licht bij hem hij zorgt ervoor dat ik oos wordt.. en mijn pony doet helemaal nets verkeerd dus het licht dan ook nie aan mij

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:29

Nee, de instructeur zorgt er niet voor dat jij boos wordt. Hij krijgt alleen jouw pony niet lekker aan het lopen. In die zin past de instructeur niet bij je. Maar het feit dat je pony loopt te sukkelen omdat jij nog niet voldoende kunt rijden, en je instructie momenteel ontoereikend is, geeft jouw nog niet het recht om boos te worden. De bal ligt bij jou.

Heb je het weleens met je instructeur erover gehad? Misschien helpt dat?

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 18:47

ik kan wel rijden maar ik ga niet doen wat die instructeur vraagt omdat mijn pony dan niet goed loopt.(hij is er zlef op gaan zitten en ook toen deed hij het niet) dus het licht niet aan mij.. en jah ik heb ht al 100 x gezeg maar dan negeerd hij me en het licht ook daaraan dat ik booswordr als ik iets zeg waar hij het niet mee eens is negeerd hij me