Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Prima oplossing, voorlopig gewoon met t halstertouw blijven rijden.
..Amanda_T schreef:Waarom zeurt iedereen toch over dat grond werk altijd., Dat is echt een hype van tegenwoordig...
Ik heb op de eerste pagina al een reactie geplaats, met hulp een keer er heel goed doorheen rijden, desnoods iemand midden in de rijbaan met een longeerzweep en elke keer als ze stopt been eraan, gaat ze dan niet, been en een klein tikje op de kont van degene met de longeerzweep..
Amanda_T schreef:Ik heb op de eerste pagina al een reactie geplaats, met hulp een keer er heel goed doorheen rijden, desnoods iemand midden in de rijbaan met een longeerzweep en elke keer als ze stopt been eraan, gaat ze dan niet, been en een klein tikje op de kont van degene met de longeerzweep..
, lieve stem is goed, Hele boze stem is fout, leren ze snel zat.JosineS schreef:Amanda_T schreef:Ik heb op de eerste pagina al een reactie geplaats, met hulp een keer er heel goed doorheen rijden, desnoods iemand midden in de rijbaan met een longeerzweep en elke keer als ze stopt been eraan, gaat ze dan niet, been en een klein tikje op de kont van degene met de longeerzweep..
Is een mogelijkheid, maar zou ik zelf niet doen, daar raakt ze aan gewend en moet je ook weer afleren. Ik zou het echt op eigen kracht proberen. Wellicht wel aan de longe (geeft je mischien ook wat meer zelfvertrouwen) zodat iemand je kan helpen bij het steigeren, maar verder niet.
MiSzNiTa schreef:Ik weet ook dat ik goed bezig ben vind ook dat ik aardig wat heb overwonnen, baal alleen dat ze steeds nieuwe trukjes probeert en dat ze me altijd op mijn angst zal pakken ook ben ik nu niet bang zodra ze weer overeind is die angst wel terug.
. als ze het nog eens doet, moet je gewoon al je frustraties eens bundelen en eens goed vloeken. wat je zegt maakt niet uit, maar de manier waarop wel. Je mag je eens goed kwaad maken op haar.Je moet het gewoon menen. maar laat je vooral niet meer overmannen door angst,want dan sta je terug bij af. dit paard heeft een consequente, en toch zachte hand nodig. denk wel dat je dat kan geven. meliciana schreef:Amanda_T schreef:Waarom zeurt iedereen toch over dat grond werk altijd., Dat is echt een hype van tegenwoordig...
Ik heb op de eerste pagina al een reactie geplaats, met hulp een keer er heel goed doorheen rijden, desnoods iemand midden in de rijbaan met een longeerzweep en elke keer als ze stopt been eraan, gaat ze dan niet, been en een klein tikje op de kont van degene met de longeerzweep..
Je leest toch zelf dat ze het enkel doet met TS, en niet met iemand die zekerder is. Dus onrechtstreeks ligt het aan dat miniem gebrek aan zelfvertrouwen van de TS. Dit geval oplossen met een tik van de zweep, geeft dezelfde week weer een ander probleem, zolang dat zelfvertrouwen niet terugkomt....