Schuurplek binnenkant van mn been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:35

ik ken het probleem, heb er zelf ook last van en is soms zeer pijnlijk ook al is er maar een heel dun velletje vanaf geschuurd.
Bij mij komt door sommige merken rijbroek, de beugelriemen hebben er niets mee te maken.
Pleister plakken (op tijd) voorkomt soms problemen maar is idd een tijdelijke oplossing.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:11

wuswa schreef:
Ik heb er met name last van bij pikeur broeken. Eurostar gaat prima! Heb jij altijd hetzelfde merk broek aan misschien?

Daarom heb ik al mijn Pikeurbroeken de deur uitgedaan
Met ANKY rijbroeken heb ik er helemaal geen last van

_Natasja_

Re: Schuurplek binnenkant van mn been

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:20

Ik heb juist het liefst alleen maar pikeur en heb hier nog nooit last van gehad. HAHA

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 10:51

haha welke broek kan je dan het beste aan doen ik heb nu mondoni

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:24

Eurostar is het enige wat mij past dus een ander merk wordt helaas niet. Ze gaan allemaal kreukelen bij mn knieën waardoor ik er nog meer last van zou krijgen..

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:38

Ik lees hier even mee, want ik heb hetzelfde probleem gehad.
Bij mij kwam het denk doordat me rijbroek versleten was aan de binnenkant van me dijbenen, nu heb ik een nieuwe broek en heb ik nergens meer last van... !

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:49

Rijdt je alleen met schoenen of misschien te lage chap's? Want ik heb namelijk mijn hele benen kapot als ik alleen met mijn stalschoenen rijd.. Dus zonder chaps of laarzen..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 19:50

nee ik heb altijd wel mn chaps aan

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:17

Ik heb dit vroeger ook bij 1 rijbroek gehad. Dat was een dunne van Harry's horse. Ik voelde vaak al dat het op een gegeven moment begon te irriteren, en inderdaad aan het einde van mijn les had ik flinke plekken zitten (vaak alleen nog geirriteerd en rood)

Gelukkig heb ik meerdere broeken en heb ik het slechts bij deze, dus als ik zo alle reacties lees zou ik als ik jou was eens een poging wagen met een andere rijbroek... als je sommige merken te duur vind kun je ev. ook hier kijken bij eenmaal andermaal, staan soms koopjes tussen!

Succes ermee in ieder geval, ik denk ook niet dat het aan de beugelriemen ligt. Soms (had ik bij deze dunne broek ook) gaat het wel irriteren tegen je kuit aan, hier zat namelijk ook de naad van de knie stukken. Ik was erg blij toen ik deze broek eindelijk weg kon gooien ;)

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:45

Ik zag laatst toevallig lamswollen hoezen voor om je beugelriem. Ik heb het nog even nagezocht, hier kun je ze zien/bestellen.
Ik heb er geen ervaring mee, en ik kan me voorstellen dat het juist niet werkt omdat het wat dikker is. Maar ze hebben die dingen natuurlijk niet voor niets uitgevonden! ;)

Vera_noes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:51

Volgensmij komt het idd ook door plooien in je broek, ik heb het ook wel eens gehad. Één keer met door het water rijden, toen werd mijn broek nat en schuurde het ook aardig kapot.

Knollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:02

Misschien is je rijbroek wat te groot zodat er plooitjes bij je knie ontstaan? Zeker als je dan je benen iets optrekt kun je daar veel last van krijgen.

mille1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 07:46

of je broek of je beweegt teveel met je benen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 09:47

ik denk toch dat ik inderdaad mar een nieuwe broek moet kopen. Zoals ik da van iedereen hoor. Ik heb nu een mondoni broek en die slijten ook wel behoorlijk snel volgens mij dus ik moet maar op zoek naar een ander merk.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:04

Hallo allemaal,

ik weet dat dit een oud topic is, heb gezocht op een recenter topic maar kon niks vinden..

Vroeg me af of jullie DE oplossing hebben gevonden voor de schuurplekken aan de binnenkant van je benen?
Ik heb hier ook last van, voornamelijk tijdens wedstrijden en nu sinds gister ook tijdens het lessen..
Tijdens de wedstrijden doe ik een soort verband om mn knieën, dat werkt erg goed maar gister tijdens de les had ik dat dus niet.
Heb het ook bij verschillende broeken en laarzen, zowel bij mn oude als nieuwe laarzen, ik weet niet meer waar het aan ligt of wat ik er aan kan doen.. :n

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 18:57

Bij mij lag het volgens mij wel aan de broek. De leren stukken zaten los waardoor het ging schuren "denk ik" ik heb toen een strakkere nieuwe broek gehaald en nooit meer last gehad

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:36

Je kan ook andere beugelriemen kopen, bijvoorbeeld Wintec Webbers. Die hebben maar één riem langs het zadel lopen en die riem is ook behoorlijk zacht. Dan heb je er misschien minder last van. Ook moet je goed opletten of je been wel stil langs je zadel ligt, ik had het vroeger ook wel vaak, maar de laatste 15 jaar niet meer. Ook met endurancewedstrijden tot 60 km. had ik geen last meer omdat ik die Wintec Webbers gebruik en ik mijn benen stiller kan houden tegenwoordig. Ook scheelt de broek wel inderdaad, een broek met minder plooien bij je knieën zit beter dan eentje met veel plooien. Ik rijd overigens altijd met een broek met kunstleren zitvlak en daar heb ik er geen last mee, met de ouderwetse broeken met een kniestuk had ik wel last. In die tijd smeerde ik de plekken als ze dicht waren in met het wit van een rauw ei en daarna bond ik er een sjaal heel strak omheen, een noodoplossing totdat het weer goed genezen was, het zag er natuurlijk niet uit, maar dat hielp wel :+ .

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 07:29

Mijn beugelriemen kunnen ook onder het zweetblad dus dat ga ik nu proberen of dat helpt, in het verleden had ik ze er ook onder en volgens mij had ik het toen ook nog..
Het zou dus aan de broek liggen dat die teveel plooit bij de knieën? Dat is erg jammer aangezien ik net blij was met dit merk broeken (QHP) na een lange zoektocht, dacht ik eindelijk goede broeken gevonden te hebben die lekker en goed zitten.. Anders kan ik misschien nog kijken of ik ze bij mn knieën kan laten in nemen waardoor ze wat strakker zitten. Rijd overigens ook alleen maar met leren zitvlak.

Als ik het heb open gereden doe ik uierzalf erop en dan een gaasje erover en intapen met verband, dat helpt ook wel maar blijft niet altijd even goed zitten

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 07:38

Die schuurplekken kunnen inderdaad aardig zeer doen!
Maar ik heb daar zelf nooit geen last van, alleen in mijn begin jaren met rijden.
hen jij toevallig moeite om je benen stil en rustig aan het paard te laten hangen?
Misschien is dan de oplossing dat je daaraan gaat werken? Want op een andere manier los je het volgens mij niet op. Probeer het met je rijinstrutrice op te pakken.
Wat ook kan werken is tijdschrift tussen je bovenbeen/knie en het zadel te doen. Dan kan je je onderbenen gewoon rustig laten hangen maar dan focus je je op je bovenbeen. Zo kan je ook een goede beenligging krijgen. Heel veel succes!!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 07:34

Volgens mij niet, heb iig nog nooit van mn instructrice gehoord dat ik mn benen stiller moet houden :)
Bedankt voor de tip, kan ik proberen maar dan ben ik bang dat ik juist weer met mn knieën ga knijpen..