xJakoline schreef:ik vraag me eigenlijk ook wel af hoe zwaar je dan bent omdat je nog op een shetlander past..
ik ben ong. 33 kg.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
stef schreef:niet zo moeilijk hoor sonja, gewoon als meid van 1.74 op een mini van 80cm gaan zitten....
Als je dus uberhaubt bij de koker kan komen ben je te groot.
In de koker zitten trouwens geen ballen, die hangen er achter...
Maar als je dit hier moet vragen heb jij volgens mij niks met inrijden te zoeken
xJakoline schreef:ik vraag me eigenlijk wel af of dat je wel ervaring hebt met inrijden,
aangezien ik dit topic van je zag;
[RT-P] shetlander hengst inrijden.
wopkelover schreef:maaikelhorse schreef:ik heb ooit gehoord dat als je spoor koker raakt ofzo dat de bal in de koker schiet ofzo? ik snapte het ook niet helemaal,
ik zou als ik jou was niet met spoortjes je pony inrijden omdat je dan de kans hebt dagt hij straks helemaal niet meer goed aan het been is
en wat ik nog wilde zeggen ik vraag me af hoe je in godsnaam de koper van je pony kan rraken met je sporen als het goed is zitten je voeten vooraan de buik van de pony
het is niet vervelnd bedoelt ofzo maar ik vroeg het mje gewoon af![]()
sjanien schreef:Vind het beetje een rare vraag. Hoe wil je ooit met je spoor bij de koker komen. Dan zit je volgens mij wel op een vreemde manier op je paard. Ik zou kiezen voor inrijden zonder sporen. Je moet ze leren reageren op het been en dat doe je met stem en evt met een tikje van de zweep. Als je het heel consequent doet dan hebben ze dat zo door en heb je geen sporen door.
eilleen333 schreef:maaikelhorse schreef:ik heb een vraag: shetlander hengst inrijden, met of zonder sporen?
de pony's zijn volgensmij aardig jong.
ik heb ooit gehoord dat als je spoor koker raakt ofzo dat de bal in de koker schiet ofzo? ik snapte het ook niet helemaal,eentje is nie voorwaarts, die loopt vaak alleen maar achterwaarts
nu rij ik zo ook in, een keer per week of 2 keer per week, maar ik rij nu zonder sporen
groetjs maaike
1. Als je met je spoor bij de koker KAN komen ben je veeeeeel te groot voor het paardje.
2. En als je een paard inrijd is het logisch dat hij niet meteen voorwaards is, hij moet het ook leren. Balans zoeken... Weet hij wel dat hij voorwaards moet op kuitdruk?
Bij inrijden geen sporen aan. Sporen zijn om hulpen te verfijnen, niet om je paard vooruit te trappen.
maaikelhorse schreef:ik heb een vraag: shetlander hengst inrijden, met of zonder sporen?
de pony's zijn volgensmij aardig jong.
ik heb ooit gehoord dat als je spoor koker raakt ofzo dat de bal in de koker schiet ofzo? ik snapte het ook niet helemaal,eentje is nie voorwaarts, die loopt vaak alleen maar achterwaarts
nu rij ik zo ook in, een keer per week of 2 keer per week, maar ik rij nu zonder sporen
groetjs maaike