Achterhand eronder rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

19LindA83

Re: Achterhand eronder rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:19

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat!!! Mijn pony is af en toe ook liever lui dan moe...

Ennuh... we hadden ook niet gezegd dat je er niet moe van wordt he ;)
Als ik niet werk kan ik niet van mijn pony verwachten dat hij dat wel doet :+

lekker consequent door blijven gaan en dan verwacht ik binnenkort foto's van een paard met een enorme achterkant :D

Yellowcab

Re: Achterhand eronder rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 22:53

Vandaag ging het weer lekker! Ze ging uit zichzelf helemaal beetje door lopen geloof dat ze wel lol heeft in al die figuren rijden! Heb ook van 2 mensen gehoord dat ze vonden dat het er netjes uit zag altijd leuk om te horen! :D Wij gaan lekker zo door!

marjolijnk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:05

Wanneer zit een pony onder de achterhand?
Hoe kun je dat zien?
:o Moet ik me schamen? SCHAAM SCHAAAAM :o

SanVic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:35

Ik had het zelfde probleem, kreeg toen de tip om springschoentjes om de achterbenen te doen, zodat hij tijdens het rijden constant aan zn achterhand werd herrinnerd, en bijvoorbeeld balken in een rondje leggen en dan daar in een kleine volte overheen stappen of draven, dan moet hij zn achterhand ook wel beter verzetten anders struikeld hij.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:38

voorwaarde als je de achterhand erbij wil rijden, is dat je paardje heel goed aan je been is.
spoortje kan zeker uitkomst bieden.
dan kan je namelijk een veel kleinere hulp geven.
als je echt moet schoppen beweeg je zodanig dat het paard wel uit balans kan raken, en dus helemaal niet
zo makkelijk voorwaarts kan gaan.

gewoon eerst bezig met overgangen, en hem zodoende vlot te krijgen aan je been.
mischien wel handig om iemand erbij te hebben,
omdat je vaak zonder dat je het doorhebt drijft, waar dus niet op gereageerd word.
en als je dan drijft, en je wil wel dat hij reageerd, en hij doet het niet...dan word hij ineens wel achter zijn broek aan gezeten
dat is dan erg verwarrend

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:33

Wat kan helpen tegen de luiheid: je paardje goed losstappen (minimaal 10 minuten) en daarna aandraven en meteen gas geven. Been geven, geen reactie=flinke tik en even een lekker vlot tempo laten doorlopen. Benen er af en voel je dat het tempo weer zakt, dan meteen weer been geven, geen reactie= flinke tik. Belonen als het goed gaat!
Dit consequent volhouden, elke keer als je gaat rijden. Na een poosje hoef je alleen je been naar achter te leggen en je paardje zal versnellen zonder dat je een spoortje nodig hebt. Je moet wel heel consequent zijn en niet toestaan dat het tempo weer zakt. Dit heeft bij die van mij heel goed geholpen, die was ook nogal lui voor het been en tegen een spoortje ging ze vechten omdat ik hem teveel gebruikte. In het begin voelt het als een beetje rondscheuren, maar dat maakt niet uit omdat het voorwaartse het belangrijkst is. Als je paard dat snapt, kun je voltes e.d. rijden. Het gaat er om dat als jij je been aanlegt, je paardje meteen versnelt. Je zult er elke keer als je rijdt weer aandacht aan moeten besteden, maak het onderdeel van het losrijden.

Nog iets anders: leer je paardje op deze manier ook de zijwaartse hulp. Leg je been aan, houd je buitenteugel er bij en laat hem 1 pasje zijwaarts doen in stap. Belonen als het goed gaat, tikje bij geen reactie enz.