Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

barbara28 schreef:Morgen rijdt een vriendin er op. Zij rijd hem altijd een keer per week en heeft veel ervaring (Ze rijdt Z en is een erg handige ruiter) ik ben benieuwd of hij het dan ook doet. Ik denk het niet, omdat ik denk dat het rijtechnisch is.
Mijn instructrice heeft er de eerste keer opgereden toen ik les kreeg, toen speelde het probleem nog niet. Zij kreeg even vijf minuten zwaar protest, maar daarna liep hij als een tierelier..
Bedankt voor alle tips. Ik ga in mijn rijden heel erg opeltten of ik op tijd mijn hand ontspan (hier heb ik moeite mee), zorgen dat ik goed voorwaarts naar mijn hand blijf rijden en verder een stapje terug, dus eerst indrijden lang en laag, beetje oppakken, weer lang. Zodat hij niet continu in die oprichting moet, maar er aan kan wennen. Wat velen ook al zeggen, hij heeft natuurlijk 3 jaar lekker lang en laag kunnen lopen. Ik hoop dat het dan een stuk beter gaat.
garny95 schreef:barbara28 schreef:Morgen rijdt een vriendin er op. Zij rijd hem altijd een keer per week en heeft veel ervaring (Ze rijdt Z en is een erg handige ruiter) ik ben benieuwd of hij het dan ook doet. Ik denk het niet, omdat ik denk dat het rijtechnisch is.
Mijn instructrice heeft er de eerste keer opgereden toen ik les kreeg, toen speelde het probleem nog niet. Zij kreeg even vijf minuten zwaar protest, maar daarna liep hij als een tierelier..
Bedankt voor alle tips. Ik ga in mijn rijden heel erg opeltten of ik op tijd mijn hand ontspan (hier heb ik moeite mee), zorgen dat ik goed voorwaarts naar mijn hand blijf rijden en verder een stapje terug, dus eerst indrijden lang en laag, beetje oppakken, weer lang. Zodat hij niet continu in die oprichting moet, maar er aan kan wennen. Wat velen ook al zeggen, hij heeft natuurlijk 3 jaar lekker lang en laag kunnen lopen. Ik hoop dat het dan een stuk beter gaat.
het kan ook vanuit de schouder komen.
Ga het niet negeren, je gaf al aan dat hij vast zit aan een kant, ik denk dat hij spierpijn heeft en dat verklaart dan ook dat hij na 5 minuten zwaar protest als een tierelier gaat lopen ( alleen wil ik je er wel op wijzen dat dit je paard lichamelijk en geestelijk geen goed zal doen ) je rij er hem er eigenlijk doorheen.. en dat vind ik niet oke.
Gym op 2 kanten, waarbij de lastige kant meer aandacht moet krijgen en soepeler moet worden, aan de hand of aan de lange teugels is makkelijker dan dat je erop zit.
Je kan info vinden opwww.paardenbegrijpen.nl, rechtrichten.nl etc. succes !
Oscabo schreef:het kan ook zijn dat jou paard een blokkade heeft in zijn schouder, en daar door de druk van de oprichtig niet aan kan..
Inderdaad hebben we ook oefeningen voor de rug..