monicees schreef:Hi,
irritant zeg..
ik rijd altijd met mijn paard buiten en zij heeft hier een tijd terug ook een handje van gehad.
nog gevaarlijker als in een bak, dus ik wilde het er zo snel mogelijk weer uit krijgen.
ik kreeg van iemand de tip om met je vuist of het handvat van je zweep een tik tussen de oren te geven zodra ze omhoog komt, dus wel meteen!!.. en niet 3 minuten later.
1 keer flink hard mn vuist tussen dr oren laten landen en ze heeft het nooooiit meer gedaan.
misschien kan je ook eerst uittesten of het paard niet ergens last van heeft, of puur gewoon met je dolt..
laat er ns iemand anders op rijden en kijk of ie het dan nog doet.
normaal ben ik niet snel van de harde aanpak, maar de mijne is ook zo'n doordrammer en moest echt even op dr ''plek'' gezet worden.
succes!
Het spijt me maar vind dit echt onzin, een vuist tussen de oren , met de zweep en zelf het bekende zakje water heb ik al langs zien komen.
Als je de oorzaak bij jezelf zoekt ben je al een heel eind.
Dat een paard het doet om te klieren is ook niet helemaal waar, het paard probeert wat duidelijk te maken als hij omhoog komt, zoek eens uit wat , denk dat je hem daar beter bij helpt,
Ook wil het wel eens helpen om het steigeren te negeren en als hij terug op de grond is gewoon weer verder rijden ofdat er niets gebeurd is, hoe meer je er op gaat focussen hoe erger het kan worden, hoe harder je hem aanpakt des te meer reden om weg te willen, als het niet voorwaarts kan is het logisch dat hij de lucht in gaat, wees blij dat hij zich niet laten vallen, want die zijn er ook.