Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:28

Idd als je zeker weet dat er niks aan de hand is , echt 100% zeker!!!
Die van mij doet ineens sinds vorige week vrijdag ook raar, hoogkomen en omdraaien.
Vaak naar 1 kant!
Ik weet zeker dat ze geen last van haar tanden heeft, we hebben haar laten nakijken in de kliniek, ze is extreem hengstig en dan reageert ze waarschijnlijk zo!
We hebben er een soort "paardenpil" voor gekregen, we gaan hier morgen mee beginnen.
Ze moet dan meteen al rustiger worden, zo niet dan is het wat anders.
We laten haat zowiezo deze week nog nakijken, misschien last van de rug ofzo.
De benen zijn in orde!
En als alles uitgesloten is, dan ga ik haar echt aanpakken!
Anders gaat het van kwaad naar erger!!!

Succes ermee!

Sweetdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:06

Hoe zit het met eten? Heeft ze misschien last van wormen, zodat ze de voedingsstoffen niet goed op kan nemen?

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 11:58

Last van wormen? ja je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker, maar ik ontworm altijd heel consequent, dus dat zou haast niet moeten kunnen.
Wat de hormonen betreft, daar zou natuurlijk wel iets in kunnen zitten.
Ik wacht nog even af........

Marij

Re: Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:18

Kunt altijd bloed laten prikken. Daar kunnen ze heel veel in zien. Zijn ook bepaalde infecties die omslag in gedrag tot gevolg kunnen hebben...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:23

De mijne heeft het ook hoor, heel erg lente in zijn bol, heb hem een week lekker wat rust gegeven en toen weer begonnen, erg streng tegen hem geweest en telkens weer wat anders gedaan en nu is hij weer harstikke braaf

meergo87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:17

ik denk idd ook dat het gewoon komt door de lente het word wel weer een keer tijd dat alle paarden weer lekker 24/7 op het land staan.
de paarden bij mij hebben er ook allemaal last van en zijn ook niet meer tehouden.
kijk het nog even aan zou ik zeggen en gewoon door blijven rijden het houd vast wel weer een keer op.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:47

hoi

idd erg rare situatie. Maar misschien heeft zijn fijn als je al aangeeft dat je paard niet meer fijn rijd, Misschien heeft ze wel pijn ergens in haar lichaam rug, benen. ( dat je paard een keer heeft vastgelegen in stal of bij het rollen in de bak iets verkeerds is gegaan) Soms is er maar iets klein voor nodig om veel pijn te veroorzaken. Mens is hetzelfde.

Misschien keertje lang bij een fysio of een osteopaat.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:07

Ja misschien heeft ze de lente in dr bol?? mijn pony vertoont ook het gedrag eerst was ze zooo braaf op buitenrit en nu stopt ze om de 10 meter en gaat ze bokken enzo!! heeft met de lente te maken denk ik.

Pep1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:46

Mijn merrie doet ook een beetje zo als ze hengstig is. Struikelen , niet vooruit te branden en narig terwijl ze ook echt altijd het liefste paard is. Meestal merkte ik niets aan haar dat ze hengstig was maar nu was ze het echt extreem. Heb haar met rust gelaten en nu is ze weer de oude en kan ik weer alles met d'r. Succes en idd gewoon even laten.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:54

Hoi,

ik was even benieuwd hoe het nu met Jildou gaat?
ik bel je nog.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:16

Ben ik ook benieuwd naar.
Ik vind het klinken als een rugprobleem.. Kissing spine of scheef zittende wervel.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 12:11

Hee Margot!

Ben afgelopen zaterdag er weer opgestapt samen met Renske mee en toen ging het wel weer goed. Ga zo nog even alleen proberen en maar even afwachten hoe het vanmiddag gaat....... ;)

XAngel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:05

zit er ook niks dwars met het hoofdstel ofzo? als je het werk goed afwisseld (springen, dresuur, buitenrit) weet ik het ook niet. heb nammelijk wel eens meegemaakt dat paarden sloom worden als ze steeds hetzelfde doen..

nouja, suc6 ermee! :(:)

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:50

Ik hoor vaak "voorjaar in de bol", maar daarbij denk ik aan een paard dat wat heter is en af en toe een vrolijk bokje geeft. Niet een paard dat ook nog steigert en het daarna afwisselt met lethargisch zijn en struikelen.

Ben blij dat het al wat beter gaat, ik hoop dat dat zich voortzet!

VDLStud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:33

past het tuig allemaal goed, soms gaan ze zo reageren omdat het zadel niet goed past.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:55

ik zou m toch og even laten nakijken, mijn verzorgpony deed ook heel raar toen ik woe. naar de les ging. hij galopeerde opeens een akkerop, bleef neit meer op de hoefslag en was zoo aan het kloien. dus aanpakken!! toen was min sgatjeh ook weer braaf'!