Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Harma schreef:Ik volg dit ook ff..
Mn verzorghaf doet dit ook, alleen bij het AANdraven. Ik denk dat dit komt omdat het makkelijker voor haar is, aangezien haar achterhand zwak is. Als ik het veel oefen, hou haar goed aan het been enz, wordt het beter. Maar het is nog niet over helaas.
roybrit schreef:hoi,
mijn paard deed dit eerst ook heb het opgelost door terug te rijden en vanaf stap gelijk actief na voren te draven.goed je buitenteugel er aan, met 2 weken was het er helemaal uit gelukkig,
maar nu heeft ze weer wat anders, als ik aandraaf begint ze te tolten als een ijslander echt bloed iritant!
roybrit schreef:hoi,
mijn paard deed dit eerst ook heb het opgelost door terug te rijden en vanaf stap gelijk actief na voren te draven.goed je buitenteugel er aan, met 2 weken was het er helemaal uit gelukkig,
maar nu heeft ze weer wat anders, als ik aandraaf begint ze te tolten als een ijslander echt bloed iritant!
_iDj_ schreef:Harma schreef:Ik volg dit ook ff..
Mn verzorghaf doet dit ook, alleen bij het AANdraven. Ik denk dat dit komt omdat het makkelijker voor haar is, aangezien haar achterhand zwak is. Als ik het veel oefen, hou haar goed aan het been enz, wordt het beter. Maar het is nog niet over helaas.
Of omdat je haar teveel tegenwerkt. Dit kan door je teugelhulpen zijn, maar dit kan ook zijn doordat je zelf niet voldoende in evenwicht zit (dit kan zowel links/recht evenwicht zijn, maar bijvoorbeeld ook door een onrustige houding). Dit verbetert de balans van je paard natuurlijk ook niet
vinurr schreef:Iedereen heeft 't met zn haf, kom ik aan met mn ijslander.![]()
Mijn paard doet het soms ook wel maar door veel overgangen te rijden, en steeds opnieuw aan te springen tot hij het goed doet is het al een heel stuk minder.
Hij doet het ook voornamelijk om eronder uit te komen.
sjorsie schreef:[***] schreef:Iedereen heeft 't met zn haf, kom ik aan met mn ijslander.![]()
Mijn paard doet het soms ook wel maar door veel overgangen te rijden, en steeds opnieuw aan te springen tot hij het goed doet is het al een heel stuk minder.
Hij doet het ook voornamelijk om eronder uit te komen.
heeft niets met het ras te maken is gewoon rijvaardigheid en het is altijd de fout van de ruiter, als de ruiter het verkeerd aangeeft is het niet zo gek dat je paard/pony wat anders doet.
Jessey82 schreef:Hoi,
Zoals de titel al zegt maakt mijn haf tijdens het draven om de zoveel tijd een huppeltje.
Het wordt echt heel irritant!
Met stappen is er niks aan de hand, maar zodra ik ga aandraven maakt ze zo nu en dan een huppeltje alsof ze in galop wil aanspringen, maar ze springt niet aan. Ze dribbelt dan ook een beetje.
Buiten heeft ze nergens last van en draaft ze heerlijk, mijn zadel zit ook goed, want dit deed ze ook met een ander zadel in de bak dan.
Iedereen zegt ook weer wat anders, de een zegt laat het eruit rennen, gevolg dat ik er 2 keer naast lag, en nu probeer ik gewoon door te draven op mijn tempo dan.
Ik heb ook les gehad, toen was het tijdens de les ook iets minder, nu stap ik over op een andere instructrice waar ik nog moet beginnen, en in de tussen tijd huppelt ze lekker verder, ze doet het ook bij andere ruiters die op haar zitten.
Naar mijn idee liggen mijn benen ook behoorlijk stil, ik leg ze niet naar achter om daadwerkelijk aan te galopperen.
Kortom help!, ik weet het niet meer, iemand tips voor mij??
alvast bedankt namens mij en Marie.
ps ondanks dit is het een scheet hoor..maar ik snap dr ff niet.