), met lange lijnen heb je de lijnen steeds op dezelfde plek vast of kun je in ieder geval makkelijker de afstand tot je paard veranderen. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vraag anders of zij het eens willen proberen met je paardje, kun jij mooi toekijken hoe hij reageert of het je wat lijkt. anneliesdj schreef:Dus?
Als het paard een normaal contact neemt met de teugel zal de lijn op spanning staan, door de galopsprong krijgt hij dus steeds rukken in de mond en kan hij moeilijk dat contstante contact houden, tenzij hij zelf meeknikt met de beweging.
Of de lijn nu aan het bit vastzit of erdoor loopt veranderd daar wenig aan.
fargo schreef:Als het aan de voorkant contact nemen betekent dat de band achter strakker gaat zitten dan zit er iets niet goed hoor, dan zit het allemaal toch echt te strak afgesteld. De achterband zit ook in het echt een stuk losser dan er op de plaatjes in dit topic wordt getoond. Maar goed TS weet inmiddels al genoeg dus ik laat het hierbij.
fargo schreef:We zijn het gewoon niet eens Annelies, dat geeft niet. Ik heb paarden gehad die heel veel moeite hadden met wat voor hulpmiddelen dan ook en die liepen als een zonnetje met de pessoa in alle gangen en zijn daar echt van op geknapt. Ik heb nu 3 jonge paarden die er ook onwijs goed mee door hun lijf lopen in alle gangen en er wringt niets en er trekt niets in hun mond. En ja ik longeer ook met dubbele lijnen als het zo uitkomt, maar juist de pessoa is supervriendelijk en leert paarden op een ontspannen manier naar beneden zakken. En dan is ie ruim ingesteld en toch werkt het. En hier wou ik het bij laten.![]()
![]()

Hij krijgt eens in de twee weken een rustdag, erg intensief werk ik niet met hem maar voor zijn doen is het best wel wat
Zo lang hij het leuk vindt en geen tekenen van stijfheid vertoont laat ik dat ook lekker zo
We zij het alleen niet met elkaar eens, das heel wat anders
Maar ik wil hem niet overvragen, daarom doe ik rustig aan met hem. Hij geeft zelf duidelijk aan dat hij graag wat wil doen