Sabelbenig paard.. hoe trainen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:56

allereerst wat goed dat je het beestje een kans geeft!

ik denk dat het wel blijvend is maar dat je het wel kunt verminderen door bijv: door mul zand te gaan wandelen, dus door bossen en door water lopen is ook heel goed, ze geven kreupele paarden ook water therapieën dus waarom kun jij dat niet? passoa lijkt me nog niet zo verstandig want ik heb het gevoel dat het beestje dan nog wankeler is als je de foto's dan bekijkt en veel kilometers maken

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 11:25

Voor de mensen die denken aan atactie: dit heeft hij niet.. hij herstelt zicht telkens prima en heeft nog nooit omgevallen..
Hij is trouwens rechtstaand gecastreerd iets wat moeilijk kan (denk ik) bij atactie paarden ;)

nog enkele actie foto's om aan te tonen dat hij ook kan draven galoperen en zotjes doen ed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben er trouwens ook heel bewust van dat er een heel grote kans in zit dat ik hem niet zal kunnen berijden...
Mijn hoop is dat ik hem alleen 1 of 2 keer in de maand kan opzadelen om rustig wandeling mee te doen..
Ik wil hem alleen de kans geven om mee te kunnen voor een uurtje aan zee/bos te gaan wandelen of hier eens een blokje om mee met men andere paarden..
Lukt het niet dan leg ik me er bij neer.. Zijn leven, gezondheid gaat voor, ik heb nog paarden waar ik mee kan rijden.. dus hij moet niks gaan presteren..
Ik heb er zowiezo een prima Vrijheidsdressuur paard bij ;) dus hij zou evendueel mee kunnen op show's als hij de stress daar om trent aan kan...

PBA_

Re: Sabelbenig paard.. hoe trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:48

bij ataxtie hoeven ze niet te vallen hoor, kunnen gewoon herstellen als je aan de staart trekt, en kunnen gewoon gek doen. het ligt aan de mate waarin ze het hebben. mijn paard is ook atactisch en was afgeschreven. het verhaaltje klinkt toch echt aan een atactisch paard. dat je da dat nog niet gevonden heeft kan. bij mij zijn ze twee jaar wezen zoeken waar het probleem vandaan kwam. ze is tevens een ster in steigeren

JustMeKV

Re: Sabelbenig paard.. hoe trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 11:58

@Splash1999: Merci voor tip zal VA er eens op wijzen... mss is hij er bewust van maar durft hij zich als VA er nog niet echt te gaan in uitdrukken, den slot van rekening krijg je als VA niet alle dagen met zo'n paard te maken...

Moet zeggen dat wij in de tijd nooit gedacht hadden dat hij nog mooi ging uitgroeien.. dus onze hoop is lang verdwenen geweest..
Bovendien lijkt hij er ook nooit last of pijn van te hebben, als je hem zo ziet lopen denk je dat hij weinig mankeerd..
Eveneens tijdens vrijheidsdressuur doet hij prima zijn ding, met plezier..
Problemen volgen pas echt als je hem gaat belasten met extra gewicht..