Heb geen idee meer!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Heb geen idee meer!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:03

laat eens een osteopate komen, ik denk dat ze fysiek iets heeft. Een instructrice is geen medicus.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:15

amondi schreef:
Kom op nou! zadel fysio..... waarom allemaal ??? Volgens mij weet dit beestje gewoon nog niet dat been, voorruit! betekent!

Als je instructrice je wel verteld dat hij niks kwaad in de zin heeft, snap ik echt niet waarom ze je dan gewoon geen tips geeft hoe je het kan oplossen.....

Wat een intelligente opmerkingen :n . Het is logisch dat je eerst kijkt of er iets met het zadel verkeerd zit of anders misschien iets lichamelijks. Neemt niet weg dat het wel afgestraft mag worden als het paard richting jou trapt. En een instructrice is zeker geen medicus :)* .
Zadel dus gewoon lekker na laten kijken en een osteopathe laten langskomen. Het is niet vreemd dat je paard ergens last van kan hebben in zijn lichaam. Die van mij heeft last gehad van haar lever, daar drukte het zadel/singel lekker op en is voor haar dus heel vervelend geweest. Maar de osteopathe heeft dit gelukkig verholpen. Daarnaast, als blijkt dat het niets te maken heeft met het zadel of met het lichaam kun je dus met een geruster hart aan de slag.

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:23

mijn tip zou ook zijn: osteopaat en dan aanpakken.
Deze pony heeft doorgekregen dat ze een machtsspelletje met haar baasje kan spelen en dat ze zo onder werken uit kan komen.
Dus wel even uitsluiten dat ze niet ergens pijn heeft en daarna, aanpakken. En belonen zodra ze het goed doet, maar even laten weten wie er de baas is. En idd ook grondoefeningen en join up.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 20:45

Ik heb veearts al gebeld en zadelmaker en die komen van de week kijken, anders een osteopathe of fysio..
Jullie horen het wel hoe het is gegaan.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:21

Ja hoor, een paard reageert zo op een zadel op doen, op de singel en op je been, omdat ze een machtspelletje spelen. In geen 100 jaar. Zeker de reactie op het zadel en de singel niet.
Een paard telt geen 1+1. Geeft reactie op een bepaalde actie/prikkel.

Als ik jou was, zou ik een goede ostheopaat laten komen en zijn ribben eens goed laten nakijken. Zou me niets verbazen als er daar een paar van niet lekker zitten. Verklaart ook gelijk waarom ze aan de longe, zonder jou en je zadel wel braaf is.

Succes.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 18:02

Weet iemand een goede ostheopaat wat ik denk dat ik er toch maar eentje laat komen?

mirel08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:16

Linda van diepen heeft echt wonderen verricht bij mijn pony. Zij zit in Vianen (utrecht).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:20

Het kan wel degelijk een machtsspelletje zijn, heb hier zo'n lekker ding in de wei, die als jonger paard je knokkels tot op het bot opentrapte als je de singel van het schoftstuk van het mentuig onder de buik vast wilde pakken. Remedie in dit geval: straf!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:36

ja, Steffi van der Laarse is een heel goed, TS, zij is ook regulier arts en was mijn docente, vind haar een heel goede paardenvrouw. Sabine de Kok is ook geen verkeerde.

Agnieszka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:50

Hoi Hoi

Ik ben normaal gesproken helemaal niet zo van de groffe kant maar ik denk dat jouw pony een TYPISCHYE HAFLINGER is !!! :P :+ }>
Die zijn supper leif supper ondeugend supper eigenweis en afentoe supper vervelend en supper gaaf . Jha dat heb jij in een pony .
Probeer je pony te vergelijken met een kind als jij ouder zegt dat ie naar bed moet en hij wordt hystirisch en hoeft dan pas uur later naar bed
mag jij bedenken wat het kind de volgende keer gaat doen dus consequent zijn doet wonderen en dat is soms hard kort en krachtig corigeren en snel en uitmuntend belonen als ze het goed doet . Als je uitgesloten hebt dat het aan je zadel of de fysieke toestand van je pony kan liggen denk ik dat je hem een beetje aan moet pakken en de stem hulp is wel goed maar dat is de been hulp eigenlijk uit de weg gaan enh iets ervoor inde plaats zoeken opzich niet verkeerd je moet toch wat in het begin maar ik denk dat het tijd wordt dat jouw pony leert te wijken voor druk .
En in het beging is beetje schoppen niet erg maar ik denk dat je uiteindelijk wel zal moeten opteerden en haar duidelijk vertellen dat jij hier niet van gediend bent IPV dat zijn jouw verteld dat ze niet van JOUW been gedient is kom zeg is ze nou helemaal haflingers hebben zeer consequente opvoeding en scholing nodig .
De tip die ik je kan geven is doe veel met je zit dan hoef je minder te doen met je benen zit hulpen kent een paard van naturen als ze juist gegeven worden
dit kun je dan met je been ondersteunen van voren erop letten dat je niet te veel druk opbouwd zodat ze wel op eigen benen moet blijnen lopen zodat ze dat kan leren anders leert ze op jouw handen lopen als je haat te veel vast houd.

Wat ik al zij dan moeten wel alle fysieke mogelijke oorzaken of zadel e.d. uitgesteld zijn !!!!!!!!

Veel succes je kan altijd mailen als je vragen hebt
Groetjes Agnieszka

Agnieszka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:54

suleilitha schreef:
Het kan wel degelijk een machtsspelletje zijn, heb hier zo'n lekker ding in de wei, die als jonger paard je knokkels tot op het bot opentrapte als je de singel van het schoftstuk van het mentuig onder de buik vast wilde pakken. Remedie in dit geval: straf!

nou in dit geval ben ik het wel met je eens hoor beetje normaal doen mag wel en je paard vertellen dat je niet van zijn gedrag gediend bent is niks mis mee
en is zeker nodig !!!!! Wel zzinvol en niet roekeloos

Groetjes Agnieszka