Hulpteugel met buitenrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Re: Hulpteugel met buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:54

Een hulp teugel kan echt geen kwaad hoor, misschien gaat het over een jaartje wel weer beter en dan haal je hem er gewoon weer af :)

Ik rijd meestal wel eerst even in de bak met mijn jonge paard voor dat ik de bossen in ga, dan is het hete er al vast af en weet ik wat voor dag hij heeft. een hulpteugel gebruik ik zelf niet.. Maar zou het jou wel adviseren, je kunt hem snel corrigeren en er gebeuren tenminste geen ongelukken :)

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:08

Je kan idd. een martingaal gebruiken maar een thiedeman kan ook. Deze kan je ook op 'sterkte' instellen.. deze hulpteugels werken alleen in als het echt nodig is. Ik zou er ook geen scherper bit in hangen!

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 00:52

heb vandaag een martingaal geprobeerd, en tot mijn verbazing ging het een stuk beter! heb zelfs drie heerlijke stukjes met hem kunnen draven (wat voorheen minder succes was) ben echt trots op m`n paardje! hij heeft zich voorbeeldig gedragen, en we waren allebij lekker ontspannen! zo is het dus toch voor allebeï leuk en lekker ontspannen! ik had van te voren niet gedacht dat het zo'n verschil zou maken, maar het heeft wel een groot verschil gemaakt waar ik erg blij mee ben! bedankt voor alle tips dus!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:28

Soms zijn het die kleine dingen :j Mogelijks voel jij je gewoon al zekerder met die martingaal ook hoor :j