Don't shoot me: Ik heb met slof gereden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:34

ik vind dat zij hier een goede keus heeft gemaakt. ik ben ook geen voorstander van hulpmiddelen maar in dit geval is er goed gebruik van gemaakt en het heeft geholpen dus ik zie geen probleem.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:34

Nou, ik heb geen commentaar hoor ! Behalve dat je hem er idd beter gelijk vanaf het begin erom kan doen. Het fijne van een slof is (in tegenstelling tot touwtjes, elastiekjes en gogue) dat je hem heel gemakkelijk los kan laten hangen als je denkt hem niet nodig te hebben. Ik rijd regelmatig met slof omdat ik mijn paard dan net even dat stukje verder kan krijgen dan zonder slof. Ik laat hem dan zo lang (of kort) dat hij alleen werkt als hij tegen de hand dreigt te komen, als hij ontspannen loopt hangt hij los. Ik vind het een goed hulpmiddel mits goed gebruikt !

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:36

Ik vind dat je het heel goed gebruikt heb en zeker niet dom!! Als je er verantwoordelijk mee om gaat en weet waarom en waarvoor je het gebruikt is het helemaal niet slecht! Ik rijd zelf Impo altijd los met slof het eerste kwartiertje en dan gooi ik het eraf. Voornamelijk omdat ze in het begin ontzettend vast zit en heeeeel erg te veel energie heeft. Als ze los is gaat dat weer over. Ik vind dat je een slof zelf niet slecht en hard kan noemen, maar hoe je ermee om gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:40

Gossie, wat een reacties van 'ik krijg nu heel bokt over me heen' Wat een instelling haha! Nee hoor! Maar het is toch goed gegaan! Ik ben het met de meeste wel eens hier!

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:16

Ik vind dat je hem goed gebruikt hebt! Zo doe ik het ook wel eens, maar alleen als het echt bagger gaat en hij is zo'n bui is van: 'Ik ga lekker niet opletten en naar alles om me heen kijken!' 10 minuutjes met een losse slof en daarna gaat het super! Dan is die koppigheid eruit. Maar raak niet verslaafd en grijp er niet elke keer naar! Afkikcken in is moeilijk....

Zo rijd er iemand bij ons al 2 of 3 jaar dagelijks met slof en ik zie dat paard gewoon steeds lelijker worden! Zonder slof loopt die veel beter en dat heb ik een paar keer gezegd, maar de eigenaar vind van niet....dan moeten ze het zelf maar weten hoor!....

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:48

paf paf boem dood, sorry dat moest ik even schrijven, denk ik nml elke keer als ik dit topic zie, maar ik keur in dit gebruik de slof niet af.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 14:04

yvetje schreef:
10 minuutjes met een losse slof en daarna gaat het super! ....

Als je alleen met een losse slof rijdt kun je hem er netzo goed niet aanhangen!!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 14:24

misschien als sierstukje? (LOL)
een slof werkt goed als ie maar heel even werkt. maar 10 minuten met losse slof is inderdaad 'zinloos'. dan rij je beter zonder !

valerm

Re: Don't shoot me: Ik heb met slof gereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:15

Hier word de slof goed gebruikt dus niks mis mee! Dat gezeur altijd over de slof. Ruiters die de slof verkeerd gebruiken komen zichzelf wel tegen. Alleen zielig voor de paarden.

Lielle

Re: Don't shoot me: Ik heb met slof gereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:16

dit topic is 2 jaar oud en had best in de kelders van bokt mogen blijven, dus een slotje