Meer mensen die maar 1x per week rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gen_Cal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:34

ja het is een beetje afhankelijk wat je met een paard wil doen.. als je alleen recreatief rijd en het paardje heeft genoeg aan 1 keer per week en de rest weidegang lijkt me dat geen probleem.. alleen kijken dat het paard geen spierpijn krijgt als je meteen teveel doet.. ;)

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 18:40

Gen_Cal schreef:
ja het is een beetje afhankelijk wat je met een paard wil doen.. als je alleen recreatief rijd en het paardje heeft genoeg aan 1 keer per week en de rest weidegang lijkt me dat geen probleem.. alleen kijken dat het paard geen spierpijn krijgt als je meteen teveel doet.. ;)

Nou, daar ben ik ook wel eens bang voor, maar aan de andere kant loop ik naast haar naar het bos (3 kwartier) en zit ik er maar een half uur op in het bos. We draven dan stukjes en galopperen een ministukje en dan weer 3 kwartier er naast lopen. Dus het zal dan toch wel meevallen met de spierpijn?

Gen_Cal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 02:18

ja echt gaan rijden, ookal is het maar recreatief, gebruiken ze toch anders en intensiever de spieren als weidegang. Als ik langer dan 30 minuten ga uitstappen doe ik hem daarna wel nog rijden of longeren om zijn spieren te maken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 02:27

Xanti schreef:
Ik heb een 15 jarige KWPN, die achter mijn huis staat.
Helaas heb ik maar weinig tijd en rijd ik maar 1x per week. We gaan dan een buitenrit maken, veel stappen en een beetje draven en galopperen. Ik heb me heel lang schuldig gevoeld dat ik zo weinig rijd.
Zijn er meer mensen die maar 1x per week rijden? ( en voelen jullie je ook schuldig?)

*steekt nerveus ook haar hand op* ik rijd mínstens 1x in de week af en toe vaker, maar zelden ivm school gáát 't gewoon écht niet (tja wat wil je als je vaak pas om 6 uur thuis bent?) maar na m'n examens heb ik gelukkig zeeën van tijd om te gaan rijden :D

LALALA_x

Re: Meer mensen die maar 1x per week rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:51

Ik heb mijn eigenpaard en ik rij nu minimum 4 keer in de week, behalve tijdens de examens dan laat ik mijn lesgeeftster op hem rijden. Ik zou het echt niet moeten riskeren om met hem maar 1 keer per week te rijden, mijn paard is dan echt een moordmachine!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:56

lalala, dat lijkt mij erg vervelend. Als ik mijn haflinger een maand laat stilstaan, en erna wil ik weer gaan rijden, pak ik haar gewoon weer op, bij waar ik haar een maand geleden bij heb neer gezet.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:58

De afgelopen maanden heb ik mijn pony slechts 1 of 2 keer voor de kar gespannen ( ze is te klein om op te rijden). Nu het langer licht wordt, zal het iets vaker zijn (max 1 keer om de 2 weken).

Ik heb weinig tijd, en die steek ik eerst in de verzorging en dan pas in het mennen. Ze staat de 24/7 op de weide, dus ze heeft uit zichzelf voldoende beweging. Ik hou er natuurlijk wel rekening mee dat ze geen goede conditie heeft, en dressuurmatig niet soepel is.

Gr