Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Ik krijg vanaf toen ik mn paard kreeg, les van een man van toen 73. Dus die houdt wel van een ontspannen paard, en zijn we het eerst half jaar(!!!!!!!!!) alleen maar bezig geweest om die neus naar de grond te krijgen 
Pashon schreef:vind het zeer onvriendelijk, respect verdien je en dat dwing je niet af zeker niet op zo'n manier!
waarschijnlijk werk je met haar zit haar tegen. misschien ligt het zadel niet goed of is je houding niet goed. doordat je verkeerd gaat zitten kan ze wel pijn krijgen wat ze niet heeft als je haar longeerd. vind het zoals je beschrijft wat je wil doen niet kunnen. maar iedereen heeft daar zijn eigen mening en opvattingen over.
wat betreft je vraag over het bokken.
zorg dat ze der hoofd hoog houd dus niet tussen der voorbenen plant dan ben je nog verder van huis, voor de rest proberen haar vooruit te krijgen in een "boksessie"
edit:
is het het paard uit je profiel? vergeet niet dat ze pas 4 is en dus nog heel veel moet leren!!
Sleeper schreef:Ik weet zeker dat de meeste bokkers geen ervaring hebben met zo'n dominant beestje als de merrie van Pollux. Dus om haar helemaal af te maken is wat kortzichtig.
Ik weet niet of een goed pak slaag de oplossing is maar ik weet wel dat als Pollux dit als oplossing ziet voor haar merrie, op wie ze gek is, deze merrie het deze keer echt te bont maakt. Ze heeft al heel wat te stellen gehad met deze zeer heetgebaakerde dame. Pollux schrijft dat ze denkt dat ze het zelf moet oplossen en als een ander het zou doen de merrie bij haar hetzelfde gedrag weer gaat vertonen. Dat denk ik ook.
Pollux, ik weet dat deze aanpak je pijn gaat doen (vanuit je hart hopelijk niet vanaf de grond) maar hopelijk heb je wat aan de adviezen van Kiwiko en Detour.
Stravero schreef:Sleeper schreef:Ik weet zeker dat de meeste bokkers geen ervaring hebben met zo'n dominant beestje als de merrie van Pollux. Dus om haar helemaal af te maken is wat kortzichtig.
Ik weet niet of een goed pak slaag de oplossing is maar ik weet wel dat als Pollux dit als oplossing ziet voor haar merrie, op wie ze gek is, deze merrie het deze keer echt te bont maakt. Ze heeft al heel wat te stellen gehad met deze zeer heetgebaakerde dame. Pollux schrijft dat ze denkt dat ze het zelf moet oplossen en als een ander het zou doen de merrie bij haar hetzelfde gedrag weer gaat vertonen. Dat denk ik ook.
Pollux, ik weet dat deze aanpak je pijn gaat doen (vanuit je hart hopelijk niet vanaf de grond) maar hopelijk heb je wat aan de adviezen van Kiwiko en Detour.
Als het steeds is goedgegaan, en het komt daarna steeds in verzet, ligt de fout niet bij het paard. Probeer dit nu eens met respect voor het paard op te lossen en niet altijd met een harde hand -n- Het paard gaat echt niet voor eigen plezier bokken en achteruit lopen hoor.
Wildgirl schreef:@Stravero, hoe kun jij nou in godsnaam zo zeker weten dat het niet bij het paard ligt?
Wellicht is ze gigantisch aan het puberen?
En ja, er zijn wel degelijk paarden die voor hun eigen plezier achteruit gaan lopen en bokken; dat zijn namelijk dominante paarden die liever geen ruiter op hun rug willen.
Wildgirl schreef:@Stravero, hoe kun jij nou in godsnaam zo zeker weten dat het niet bij het paard ligt?
Wellicht is ze gigantisch aan het puberen?
En ja, er zijn wel degelijk paarden die voor hun eigen plezier achteruit gaan lopen en bokken; dat zijn namelijk dominante paarden die liever geen ruiter op hun rug willen.
Ik heb na veel respect voor mijn dier het Z bereikt. En dat kan dus bij ieder paard, want de mijne was ook echt de makkelijkste niet en had graag een eigen willetje.
daniella74 schreef:Dan had de ruiter het niet zo gigantisch uit de klauwen moeten laten lopen toen het nog prima wasop te lossen met een gewone schop.
Hoe weet jij zo zeker dat het aan het paard ligt? We hebebn igg al een waarschijnlijke rijtechnische oorzaak gevonden in een ander topic.
wat een houden van is dit toch!