Paard blijft maar schudden met z'n hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liess1

Re: Paard blijft maar schudden met z'n hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:27

wil jij op een paard rijden die waarschijnlijk ergens last van heeft en daardoor zo doet?? beetje sneu voor het dier,toch?eerst maar eens goed onderzoeken waarom hij dat doet,want ze doen niet ZOMAAR iets,en zeker niet om onder het werk uit te komen..

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 11:33

liess1 schreef:
wil jij op een paard rijden die waarschijnlijk ergens last van heeft en daardoor zo doet?? beetje sneu voor het dier,toch?eerst maar eens goed onderzoeken waarom hij dat doet,want ze doen niet ZOMAAR iets,en zeker niet om onder het werk uit te komen..

Onderzoeken, ja zou ik ook graag willen,
is NIET mijn paard.
En de manege wil het niet.
Dus daarom vraag ik tips,
of misschien iemand die het zou weten.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:42

ja ik snap dat het niet jouw paard is,maar ik zou tegen de manege zeggen dat je niet meer op dat paard wilt rijden totdat hij helemaal is nagekeken..het is de verantwoordelijkheid van de manege eigenaar...je kan zelf wel wat doen met de tips van de bokkers natuurlijk...suc6 ermee.Goed van je dat je aan het paard denkt,maar een manege die zijn paard niet WIL laten onderzoeken, die zouden aan MIJ geen rooie cent mogen verdienen..hoe leuk en lief ik de paarden ook zou vinden...ik zou een andere en betere manege zoeken waar er beter voor de dieren gezorgd word.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:47

En dan zetten ze er gewoon iemand anders op die er zich geen bal van aantrekt of dat beest nu schudt met z'n hoofd of niet.
Ik vind het heel goed van de TS dat ze zich wil informeren voor een paard dat niet eens het hare is!

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:52

dat is zeker waar.....

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 11:55

Ten eerste en vooral bedankt voor jullie reacties!
Hmm gelukkig rijden er niet veel beginners op. Oke ik vooroordeel nu niet alle beginners maar over het algemeen gaat dat niet altijd goed. (met het hoofdschudden dan he.) Ik ben blij dat ik d'r nu 4x in de week mag rijden en dan vooral dressuurmatig, dus ik zou wel veel nut hebben aan tips idd =D

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:07

Mijn paard heeft het ook een tijd gedaan, heel vervelend want ze trekken je steeds uit balans. Wat mij heel erg heeft geholpen is me heel bewust zijn van het onafhankelijk zitten. Ik gaf eerst been maar met mijn hele lichaam. Ik heb springteugels genomen en een knoop gemaakt op de juiste plek qua lengte. Zodra ik been gaf lette ik goed op dat ik mijn handen en armen ontspannen maar wel op dezelfde plaats hield en gaf been. Ze kon de teugels nu niet uit mijn handen trekken (dat deed de stiekemerd mm voor mm) en loopt hele stukken lekker ontspannen. Hierin veel overgangen rijden en ontspanning houden. Het is een vervelend probleem dat tijd kost om op te lossen. Succes!
Edit: uiteraard eerst lichamelijke klachten uitsluiten natuurlijk

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:19

Misschien is het shaking head syndroom maar laat toch eens de tanden nakijken. Mijn volbloed schudde ook met zijn hoofd vanaf het zadelmak maken. Bleek dat hij 2 wolfstanden had en ook al scherpe haakjes hier en daar, hij is nochtans nog maar 4 jaar.
De dierenarts heeft zijn wolfstandjes getrokken en de kiezen bijgevijld en nu loopt mijn paardje in draf mooi aan de teugel. Galop begint ook al goed te gaan. De dierenarts dacht zelf dat het SHS was maar noppes het waren zijn tanden.

paschester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:02

het zou kunnen dat ze last van haar rug heeft, dat ze dit aangeeft door met haar hoofd te schudden. Kan zijn dat het zadel niet goed past. Na de galop kan ze in de rug juist een stuk losser zijn waardoor ze wat makkelijker aan de teugel wil lopen. Heb je al eens geprobeerd om al na een paar rondjes te stappen en dan een of twee draf al te gaan galloperen?
Mijn volbloed paardje deed dit namelijk ook in het begin toen ik hem kreeg. Heb ook steeds met lange teugels gereden en al vrij snel tijdens de les gaan galloperen.

Wel vervelend dat de manege er verder niets op uit doet.
hoop dat je er wat mee kunt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:15

Doet de pony het ook als ze in het land loopt of in de box staat? Dat maakt een groot verschil.
Mocht dat het geval zijn, dan heb je een aanknopingspunt. Als ze het echt alleen tijdens het rijden doet, dan denk ik dat je het idd rijtechnisch moet oplossen.
Mag je ook buitenritten maken? Zo ja, dan zou ik dat ook regelmatig doen. (bijna) altijd goed voor de ontspanning van een pony.
Succes

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:18

om dat ze telkens wilt schuren is het dan geen zomer exeem of last van vliegen, en omdat ze zo onrustig is en overal met haar hoofd tegenaan beukt is het misschien iets met haar ogen???