Hoe is hij aan de hand, met poetsen bijv. Is hij gevoelig als je de rug poetst? Op die manier kun je al kijken of hij mogelijk last heeft. Ik zou ook eerst dit uitsluiten en daarna verder kijken.
Misschien is het ook een kwestie van uitproberen aangezien je hem nog niet zolang doet. Het kan dus ook heel goed zijn dat hij kijkt hoever hij kan gaan...
Tallie1994
Geplaatst: 14-02-09 14:03
Misschien ligt het zadel niet meer goed? Of heeft hij ergens een drukpunt? Laat hem anders een nakijken door de tandarts en dierenarts.
csc
Geplaatst: 14-02-09 18:27
Bedenk je altijd 1 ding Paarden worden op 'n ochtend niet wakker met de gedachte, zo ik zal mijn baasje eens gaan pesten vandaag. Paarden en pony's willen altijd meewerken en hebben veel over voor de mens. Het echte bokken en steigeren komt in eerste instantie voort uit ongemak en/of pijn, dit kan zelfs alleen al een spier zijn die verkrampt is, maar ook een scherpe punt aan een kies of een overbelasting ergens in het lichaam. Dus dierenarts/paardentandarts/fysiotherapeut laten kijken is mijn eerste advies. Mocht je pony dan nog niks mankeren is het misschien inderdaad alleen een verkrampte spier geweest (als oorzaak) en heeft je pony het gedrag daarna aangeleerd. Dan zou ik het verstandig vinden als je instructeur een paar dagen achter elkaar je begleidt zodat je zonder al te veel gevaar weer van het gedragsprobleem af komt. Succes!
Bedankt voor jullie tipos ik ben gisteren er weer geweest. ik heb over zijn rug gevoelt toen deed die niks ik heb toen iets harder gerukt ook niks toen nog wat harder en toen ook nog niks. zijn gedrag was gisteren al weer bijna over heel raar hij heeft dat gedrag al 3 weken getoont een nu doet hij het braag (gisteren dan) dus ik hoop dat het over gaat.