paard met bit of zonder beter lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:42

siskeh schreef:
ellepel schreef:
je hebt niet alleen bitloos.
maar ook nog es boom en boomloos op beide foto's :D

als je nou hetzelfde zadel es laat liggen en dan met of zonder bit foto's maakt dan is dat heel anders.
want nu kun je niet goed oordelen toch omdat er ook nog es boomloos op ligt?
en dat de meeste paarden daar ook heel relax onder lopen dat wisten we al :P

jahhh dan had ik het wel goed!
maar ga je voor een boomlooszadel niet ietsiepietsie te hoog uit het zadel??

ja klopt moet nog erg aan mn houding eraan werken :P maar daar gaat t topic niet over ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:43

Cinnepin schreef:
we krijgen ook pas sinds koud 2 maanden les ;)
Ik kan helaas geen foto van met bit van mijzelf plaatsen, dan begint diegene een probleem te maken dat ik die foto's gebruik omdat zij ze gemaakt heeft
Deze foto heb ik zelf gemaakt en ruiter onherkenbaar gemaakt en mag ik de foto dus plaatsen :)

Even heel bot: het boeit mij niet of jij die foto's wel of niet mag plaatsen. Wat er wel toe doet is dat een andere ruiter het vergelijken eigenlijk onmogelijk maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:44

dwaallicht schreef:
Op de eerste foto zit Kelly op, lees ik nu. Staat dat er hier niet bij of heb ik daar overheen gelezen? Dat maakt dan ook dat je het slecht kunt vergelijken.

Gast9373, als jij zegt dat ze op de onderste wél actief ik geloof ik je zo, het toont alleen helemaal niet op de foto's.

klopt :) als ik een foto van mij plaats gaat zijz euren dus moest ik wel een foto plaatsen die ik maakte ( en dat kan ik niet terwijl ik erook op zit ) en als je ruiter onherkenbaar maakt mag je de foto plaatsen :)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:45

Niet aanvallend bedoelt, maar lang niet alle tandartsen in nl zijn goed, is een vrij beroep, mss toch iets over het hoofd gezien (haken :?)...

Toch blijf ik erbij dat een optoming zo vriendelijk is als de ruiterhand...

Maar wat betreft mensen geloven niet dat zij iets prettig vind... gewoon doen waar jij en je paard je goed bij voelen...

Bitloos is niet de oplossing voor alle rijtechnische problemen en dat wordt door sommige wel beweert...
Laatst bijgewerkt door Nimmy op 07-02-09 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

HindaFree

zonder bit vind ik dat ze er veel ontspannender uit ziet maja dit is wel een moment opname dus al het altijd zo gaat lekker bit loos en anders lekker je eigen keuze ;)

Anoniem

Wendy schreef:
Anoniem schreef:
we krijgen ook pas sinds koud 2 maanden les ;)
Ik kan helaas geen foto van met bit van mijzelf plaatsen, dan begint diegene een probleem te maken dat ik die foto's gebruik omdat zij ze gemaakt heeft
Deze foto heb ik zelf gemaakt en ruiter onherkenbaar gemaakt en mag ik de foto dus plaatsen :)

Even heel bot: het boeit mij niet of jij die foto's wel of niet mag plaatsen. Wat er wel toe doet is dat een andere ruiter het vergelijken eigenlijk onmogelijk maakt.

ik zou tb graag willen, maar hiervoor heb ik al contact gehad met mods dat ik die foto's dus niet kan plaatsen zonder haar toestemming..
ook geeft ruiter 1 aan het paard beter te lopen met bit dan zonder bit.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:46

@ cinnepin:
nee daar gaat de topic niet over, maar ga ajb eerst een goed les nemen!!

enig idee hoe slecht het is om zo te gaan lichtrijden met een boomlooszadel?

en ik blijf erbij dat we geen goed comentaar kunnen geven:
om onderzoek te doen moet je maar 1 factor per keer veranderen,
ik tel hier iig al 2: verschillende ruiter, en verschillend zadel.
daarnaast ook nog eens een verschillende lokatie lijkt me, en een verschil in seizoen dacht ik( aangezien op de ene foto de manen anders zitten dan op de andere)
Laatst bijgewerkt door siskeh op 07-02-09 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:48

Nimmy schreef:
Niet aanvallend bedoelt, maar lang niet alle tandartsen in nl zijn goed, is een vrij beroep, mss toch iets over het hoofd gezien (haken :?)...

Maar wat betreft mensen geloven niet dat zij iets prettig vind... gewoon doen waar jij en je paard je goed bij voelen...

Bitloos is niet het probleem voor alle rijtechnische problemen en dat wordt door sommige wel beweert...

Heb je gelijk in, maar ze is behandeld haken zijn weggehaald, wolfskiesje weggehaald etc
Paar weekjes geleden deed ik eens een bitje in met longeren ff kijken of t idd aan pijn in de mond lag wat niet van t bit afkwam, en weer gelijk zichzelf vast zetten en die rare tafferelen, deed t zelfde zonder bit ( op 1 dag ) en veel ontspannender :)
daarom denk ik dat dit paard t bit niet fijner vind dan bitloos, en sommige bokkers denken dat dat aan mij ligt dus dat is eigenlijk de enige meningen die ik vroeg :)
Verder ben ik niet tegen t gebruik van een bit hoor :) zolang mijn paard en ik t als combinatie maar niet hoeven te gebruiken ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:48

Ik vind het niet te vergelijken.
Bovendien krijg ik idd ook erg de indruk dat ze slaapwandelt op de 2e foto ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:50

siskeh schreef:
@ Gast9373:
nee daar gaat de topic niet over, maar ga ajb eerst een goed les nemen!!

enig idee hoe slecht het is om zo te gaan lichtrijden met een boomlooszadel?

en ik blijf erbij dat we geen goed comentaar kunnen geven:
om onderzoek te doen moet je maar 1 factor per keer veranderen,
ik tel hier iig al 2: verschillende ruiter, en verschillend zadel.
daarnaast ook nog eens een verschillende lokatie lijkt me, en een verschil in seizoen dacht ik( aangezien op de ene foto de manen anders zitten dan op de andere)

ik denk dat een grote naam als antoine de bodt ( en mensen die zijn opleidng afgerond hebben ) kundig genoeg zijn om goed les te geven, eerst even vragen wat voor les ik krijg voor je met woorden gaat gooien :)

Dan weet jij overigens niet veel van boomloze zadels af, lichtrijden doe je vanauit je knieenen, je drukt je omhoog, niet vanauit de voeten. dan vorm je puntdruk, dit heb je ook met een zadel met boom ;)
verkeerd lichtrijden is bij zowel boom als boomloos niet goed,d an kan je idd beter doorzitten ;)
Ik laat me echt wel voorlichten door mensen die er verstand van hebben voor ik eraan begin hoor ;)
kom niet uit een ei

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:51

past t bitje dan wel goed? wat voor bitje gebruik je? sommige paarden lopen super op een dubbelgebroken bitje en anderes vinden dat helemaal niks en hebben liever een ongebroken of enkel gebroken bitje...

Anoniem

Re: paard met bit of zonder beter lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:52

hetw as de goede maat, ik heb een dubbel gebroken geprobeert en een enkel gebroken water trensje en bus trensje.
ook een rubberen bitje...allemaal hetzelfde effect

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:53

Nimmy schreef:

Bitloos is niet het probleem voor alle rijtechnische problemen en dat wordt door sommige wel beweert...

Hier ben ik het mee eens. Ik vind de foto's allbei niet zo geweldig ogen eerlijk gezegd en ik kan het ook niet goed vergelijken. Misschien kun je proberen een filmpje te plaatsen oid, dan krijgen wij een veel beter beeld denk ik :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:54

@cinnepin: als je geen discussie wilt, dan moet je geen topic openen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:55

maar.............

fijn dat je pony bitloos zo fijn vind.
dus lekker zo door blijven gaan hoor.
:D
les nemen is voor iedereen goed en pony zal je daar uiteindelijk heel dankbaar voor zijn.
ik rijd met bit,met touwhalster, met helemaal niks of whatever en mijn poown vind het allemaal even goed.
maar volgende keer wel eerlijke foto's plaatsen want andere ruiter,ander zadel en andere rijstijl kun je nooit zo beoordelen als wat jij graag wilt cinnepin.

dit word wel weer een heel leuk welles, nietes topic denk ik :P

Anoniem

heb geen filmpjes :P

Het gaat ook niet of t top foto's zijn maar wt jij vind ogen wat zij fijner vind, t bit of het geen bit ;)
Aangezien ik zeg dat ze t zonder bit beter doet dan met en mensen die mij,noch mn paard kennen zeggen dat ik uit me nek banketstaaf ( ok niet met zoveel woorden maar t komt erop neer :P )

Anoniem

Wendy schreef:
@Gast9373: als je geen discussie wilt, dan moet je geen topic openen.

ehms waar zie jij hier staan dat ik geen discussie wil?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:58

maar waarom zeggen we dit???

omdat we niet goed kunnen vergelijken, en jij wou weten wat wij er van vinden...

Cinnepin schreef:

Het gaat ook niet of t top foto's zijn maar wt jij vind ogen wat zij fijner vind, t bit of het geen bit ;)
Aangezien ik zeg dat ze t zonder bit beter doet dan met en mensen die mij,noch mn paard kennen zeggen dat ik uit me nek banketstaaf ( ok niet met zoveel woorden maar t komt erop neer :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:58

ellepel schreef:
maar.............

fijn dat je pony bitloos zo fijn vind.
dus lekker zo door blijven gaan hoor.
:D
les nemen is voor iedereen goed en pony zal je daar uiteindelijk heel dankbaar voor zijn.
ik rijd met bit,met touwhalster, met helemaal niks of whatever en mijn poown vind het allemaal even goed.
maar volgende keer wel eerlijke foto's plaatsen want andere ruiter,ander zadel en andere rijstijl kun je nooit zo beoordelen als wat jij graag wilt Gast9373.

dit word wel weer een heel leuk welles, nietes topic denk ik :P

jah maar daar kan je misschien wat van leren
De reden ( 1 van de meerdere renden ) dat ik ben overgegaan op boomloos is dat t super moeilijk is om voor deze merrie een goed passend zadeltje te vinden, ze heeft geen schoft ( ja geeft ze wel maar dies compleet rond ) Ik heb vanalles erop gehad en laten passen. ( die wintec die op de bovenste foto erop ligt pastte daar nog wel maar even later ook niet meer, misschien door bespeiring ofzo? ) Ik ben toen is gaan kijken met boomloos. En het lag zo goed! Ikzelf vind t ook nog eens lekkeder rijden :) dus daarom heb ik geen vergelijkings materiaal voor t zadel en met bit of zonder.
Ik heb zelf dan ook geen boomzadel meer ;)

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:59

Cinnepin schreef:

Als het geen goede foto's zijn, kun je het imo ook niet goed vergelijken. Maar dat is mijn mening hè ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:00

siskeh schreef:
maar waarom zeggen we dit???

omdat we niet goed kunnen vergelijken, en jij wou weten wat wij er van vinden...

Anoniem schreef:

waarom blijf je er tog zo op doorhameren? Er zijn mensen die dus wel een mening geven, als jij t niet vind te vergelijken reageer je toch ook niet? of zeg je een keer je mening dat je niet t te vergelijken vind en klaar :) Dann hoef je verder geen iritaties op te wekken toch?
Als ik iets ergens niet te vergelijken vind zeg ik dat en bemoei ik me er verder niet meer mee, zie dit eerder als dwars liggen dan aan een bijdrage aan t topic :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:04

Billy schreef:
Weet je Gast9373....
Het heeft weinig zin om iemands mening te vragen als je er niet openstaat.
Mensen die zeggen wat je wilt horen hebben het goed, en mensen die het niet met je eens zijn spreek je tegen.
Heel jammer...
Ik vind de fjord op foto 1 beter lopen. Als je op foto 2 de teugels loslaat gaat ze op dr gezicht. Ze loopt enorm te hangen en de achterhand is er totaal niet bij......

ze hangt niet, en dat spreek ik tegen omdat t zo is! Ik ga niet zeggen van ja je hebt gelijk als t niet zo is :)
En er zijn mensen die mij geen gelijk geven natuurlijk :) Maar moeten ze t wel goed onderbouwen en mij toch wat meer op me woorden geloven als ik aangeef waarom zij t bit niet fijn vind ( hoe zij dat aangaf ), maarja dan banketstaaf je uit je nek ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:13

Cinnepin schreef:
Wendy schreef:
@cinnepin: als je geen discussie wilt, dan moet je geen topic openen.

ehms waar zie jij hier staan dat ik geen discussie wil?

Ik dacht altijd dat een discussie er uit bestond dat mensen meningen geven en daarvoor open staan.
Jij staat niet open voor de mening van mensen die het anders zien dan jij en vindt dat iedereen jou op je woord moet geloven. Dat is geen discussie.

Anoniem

Re: paard met bit of zonder beter lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:15

neej als er onwaarheden worden gezegt ga ik er tegenin,

ik zie t vaker, waarom mogen mensen wel kritiek geven en mag iemand zich niet verdedigen? ik zie t in veel foto topics :)
Moet je dan op elke reactie ja en amen zeggen ookal is t niet waar?

Als mensen zeggen dat ze hangt ( wat misschien zo oogt ) en ik zeg dat t niet zo is ( omdat t dus ook niet zo is ) moet ik maar zeggen ja je hebt gelijk? ( dit is een voorbeeld )
ik ga dus alleen in de verdediging op on waarheden ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:21

Okee , komt ie(alhoewel ik uit je eerdere reacties al lees dat je vrijwel nergens voor openstaat helaas): het is sowieso moeilijk beoordelen uit foto's. Maar aangezien je die neergezet hebt neem ik aan dat je die foto's beoordeeld wil hebben! Als je eromheen kletst dat het in het echt beter is zal dat best wel maar dan moet je geen 2 foto's plaatsen.
In 1e oogopslag oogt de 2e foto vriendelijker. Maar ik ga toch ook voor de 1e. Het achterbeen op de 1e foto lijkt veel actiever. Ik ben van mening dat nageeflijkheid en daarna ontspanning een opeenvolging is aanspanning. je rijdt met een actief achterbeen naar de met gevoel weerstand biedende hand. Naar mijn gevoel heeft de pony op foto 1 nog een klein zetje nodig om er doorheen te komen.
Op de 2e foto hangt de pony met zijn neus naar beneden en het achterbeen lijkt minder actief. Naar mijn gevoel omgekeerde wereld. Het zal voor jou wel goed voelen omdat je de spanning op je hand zo niet hebt. Maar naar mijn gevoel rijdt je zo van voor naar achter. Ik heb ze liever actief in het achterbeen lopen en dat ze zo voor in mijn hand lopen waarna ik ze met gevoel nageeflijk maak. En dan vergeet ik eigenlijk nog als tussenstap dat ze recht zijn.
Als je verstand hebt van Antoine de Bodt weet je dat hij met rechtrichten ze ook laat sterrenkijken als het moet waarna ze vervolgens met een actief achterbeen en een rechtgericht lijf vanzelf de hand van de ruiter opzoeken en dan nageven.