Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Belonen met voer is net hetzelfde als belonen met een aai, als je je echt zou inlezen in een paard weet je dat ook Alleen werkt het vaak net iets krachtiger waardoor het ook eventuele problemen weer uitvergroot. Ik werk zelf bij vd'en met voer bij een paard dat leeft voor eten en die komt nooit of te nimmer bedelen
Wérken met voer heeft ook niks te maken met eens een snoepje geven, je moet het, vanwege het sterkere effect (en ja een stukje wortel of 3 korreltjes biks heeft meer effect dan een pluk gras), heel exact timen en duidelijk maken waarvoor je beloont.
unamie schreef:Heb ik je profiel gekeken en als het om de schimmel gaat snap ik best waarom hij stout is en bokt!
Qua spieren ziet de rug er nl behoorlijk dramatisch uit hij heeft duidelijk pijn in zijn lijf!
Veel paarden lopen al spierproblemen op als ze jong zijn (bv door vallen in de wei, vastliggen in de stal hangen aan het halster etc.)
Chiropractie is prima maar de spierenproblemen worden daar niet mee opgelost
Laat die paard eens een paar keer masseren je zult echt meteen verschil merken
unamie schreef:Heb ik je profiel gekeken en als het om de schimmel gaat snap ik best waarom hij stout is en bokt!
Qua spieren ziet de rug er nl behoorlijk dramatisch uit hij heeft duidelijk pijn in zijn lijf!
Less schreef:![]()
Ts, ik denk dat je door moet zetten, het is een jong paard en dit soort dingen gebeuren niet altijd maar kun je echt verwachten. Dit probleem moet "opgelost" worden door een ervaren persoon en die jou daarnaast de begeleiding geeft die je nodig heb.
Mexxuna schreef:Ik denk dat ook jij gewoon moet doorzetten, als wij deze pony toen verkocht hadden, was hij nu frikandel geweest!
Nu mag hij genieten van zijn oude dag, en loopt hij af en toe nog eens een wedstrijdje!
Sjonniej schreef:Mexxuna schreef:Ik denk dat ook jij gewoon moet doorzetten, als wij deze pony toen verkocht hadden, was hij nu frikandel geweest!
Nu mag hij genieten van zijn oude dag, en loopt hij af en toe nog eens een wedstrijdje!
Of niet, omdat de volgende eigenaar hem meteen bij het eerste rondje duidelijk maakt dat hij de baas is in plaats van het paard.
Maar dat blijft altijd gissen.
vur schreef:Wat ik lees is dat je paard erg dominant is. Je zegt dat hij in de wei de baas is. Ik heb zelf ook een dominant paard. Deze moet je echt goed aanpakken. Niet in de zin van verzamelen, maar op zijn donder zitten als hij zit te stinkmodder (voorwaarts rijden). Liever dan vaker een half uurtje, dan een uur dooremmeren. Dan ben je zelf tenminste ook nog fit en rij je jonge paard niet naar de maan. In de wei zetten zou ik nooit doen in dit geval. Doorzetten of verkopen is mijn devies. En ik spreek uit ervaring. Succes.