Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jewell schreef:Een paard denkt niet in de zin van winnen of verliezen, een paard is een prooidier en dat zit gewoon niet in zijn natuur.
) en voel aan of je pony steigert uit angstreactie (wat me hier ten zeerste zou verbazen, steeds op dezelfde plaats en pas na een paar weken rijden, maar het kan) of uit dominantie. Steigert ie uit dominantie dan trek je hem voor hij omhoog kan (fijn dat het op een vaste plek is
) een krulletje in (met zijn neus naar je laars), geef je in dat krulletje flink gas en zet je hem terug rechtuit, maar goed voorwaarts dus, de meeste paarden zijn niet handig genoeg om omhoog te komen in het voorwaarts. Ben je te laat en is ze omhoog en nog laag dan geef je hem zo'n opsodemieter dat ie er de volgende keer niet meer aan denkt om omhoog te komen. Als ze hoog gaan, niet op de kont slaan, dan heb je een te groot risico om om te slaan. Ik tik ook tussen de oren, maar dat kan hier niet door de Boktcensuur
Imo: beter pony wat geschrokken dan mens in een rolstoel of dood. Beest moet gewoon met vier voeten op de grond blijven, punt. lailapri schreef:ik denk dat lot paard zich bij jou veilig voelt en bij je verzorger niet. Je verzorger moet dan leren veiligheid te bieden ipv trekken en slaan
Ze kan de pony er langsrijden maar niet verder WERKEN. De pony is absoluut niet bang, doodnuchter en gaat overal braaf langs, maar ze is wel razend intelligent en weet precies wie ze voor zich heeft