Wat is jullie mening hierover ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:00

Toch is dat laten doorgaan, en als ze uiteindelijk dan zelf aangeven te willen vertragen, dan zeker niet toegeven wel iets dat soms werkt, maar het is inderdaat iets dat ook voor de ruiter zelf heel zwaar is, das zeker waar.
En je moet er echt heel consequent bij blijven , niet echt aan de teugels trekken, loslaten , loslaten en belonen waneer hij het goed doet.
Kleine voltes en zijgangen maken het voor het paardje ook iets moeilijker om door te blijven gaan.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:03

hallo hier een tip van mijn kant ieder paard is anders de enen helpt het, als je hem longeert, de andere is gebaat bij losgooien, weer een andere moet je inderdaad volte,s mee terug gaan rijden, ik zou zeggen, blijf vrienden met je paard en zoekt iets uit wat hem bevalt, en ga daar mee aan de slag even puzzelen dus..... maar vergeet niet pak hem niet te hard aan ook voor je pony moet rijden leul blijven doe je best.. *D

arlette5

Re: Wat is jullie mening hierover ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:07

Hmmm bij het begin van dit topic dacht ik inderdaad dat het aan de voeding lag. Maar ik denk nu dat het vooral joligheid is dat hij niet meer ophoudt met rennen?
Hoe je dat op kan lossen is een goeie vraag, want als hij het werken met jou zo spannend vindt dat hij er opgewonden van raakt en dan dus niet meer te stoppen is, hoe roep je hem dan een halt toe?
Doe je grondwerk met hem (en dan niet alleen longeren)? Misschien helpt het als hij leert om hoe dan ook met -jou- mee te gaan, ook op de grond?
Succes ermee iig!