Vertrek vanuit de rust, en daar ligt eigenlijk het grootste probleem bij jou, je zegt het trouwens zelf al , vijf meter ervoor fokt hij zichzelf op en begint te trekken, als je er niet toe geraakt hem onder controle te houden , dan kan je nooit goed afzetten, zet de hindernissen desnoods belachelijk laag en oefen daar op tot ze niet meer versneld als je die aanrijd, zorg ervoor dat ze gewoon eenzelfde snelheid kan aanhouden, stap draf en nadien pas gallop. Zelfs oefenen met stoppen en kleine voltes te rijden net voor de hindernis.
Pas als dit echt probleemloos lukt echt een echt sprongetje opstellen en daar dan net op dezelfde manier naar toe werken.
En dit ligt echt in jouw handen das jouw verantwoordelijkheid, het paard maakt hier geen fout , maar het is de ruiter die de vraag gewoon verkeerd stelt , of op het verkeerde moment de vraag gesteld.
saariewaarie schreef:Als ik mijn hindernis aanrij, en ik kom zo'n vijf meter voor de hindernis, dan voel ik direct dat ze naar de hindernis 'trekt'.
Moest ik niets doen, ze zou dan al springen. Ik probeer ze dan wat meer 'in het voetje te rijden', zodat ze dichter bij de hindernis afzet.
Het is ook een hele krachtige merrie en haar mond was beetje lap leer toen we ze kochten, nu wel al beter...
Ze springt wel heel graag en daarom zou ik ze willen goedkrijgen om er dan eventueel eens een parcoursje mee te rijden(niet te hoog, wegens gebrek aan enorm springtalent:P).

Ten sterkste af te raden... Zag er pijnlijk uit
Een heel laag kruisje heeft dit toch goedgemaakt, gelukkig