Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kazary schreef:Staat ze overdag wel buiten? Zodat ze haar energie kwijt kan?
Mindfields schreef:Loopt ze door je hand heen, dan 1 keer een harde, korte ruk aan de buitenteugel en METEEN WEER LOSLATEN als ze daarop terugkomt en uitvoerig belonen met een hoge stem.
Ook al mislukt het honderdduizend keer, hou je geduld en hou vol.
patsur schreef:Mindfields schreef:Loopt ze door je hand heen, dan 1 keer een harde, korte ruk aan de buitenteugel en METEEN WEER LOSLATEN als ze daarop terugkomt en uitvoerig belonen met een hoge stem.
Ook al mislukt het honderdduizend keer, hou je geduld en hou vol.
Dit lijkt me nou niet bevordelijk voor het vertrouwen in de hand... Moet je doen bij degene die ik rij, breek je zo je neus.
patsur schreef:Maar om dan een ruk te geven aan de teugel?
petradek schreef:Dat lijkt mij niets, om een harde ruk in zijn mond te geven. Hij is nu gewoon fris en blij en als je em een harde ruk geeft, wordt hij misschien wel bang voor de hand. Het is in ieder geval geen uitnodiging voor hem om rustiger te gaan stappen. Zowieso moet je niets met geweld oplossen, dus al helemaal niet in zijn mond gaan hangen.
Probeer het gewoon met je zit en benen. Vraag gewoon lichte stelling aan beide kanten en rij veel figuren. Je moet gewoon veel aandacht vragen en lekker rustig gaan zitten. Desnoods zing je een rustig liedje, wordt je zelf ook lekker relaxed van.
Ik zou in ieder geval niets met de teugels doen. Worden ze alleen maar onrustig van en dat is al helemaal niet de bedoeling toch?
Heel veel succes ermee! Het komt vanzelf goed! Misschien ook niet al te veel aandacht aan geven?
Mindfields schreef:lezen jullie wel?
Ik zeg toch niet je moet gewoon zomaar een ruk in zn b*k geven?
Op het moment dat hij door je hulpen heen stuitert en door je hand heen dendert, dan 1 keer kort.
Maarja als jullie het niet goed willen lezen kan ik er ook niets aan doen.
Of liever een paard hebben wat continu een uur lang in je hand hangt. Voor het paard ook gezellig.
kazary schreef:Als ze echt fris zijn kun je vaak beter even rustig draven. Wel jou tempo, maar je kunt wel moeten en willen stappen, maar als je dan een paard krijgt wat alleen maar omhoog komt ben je verder van huis. Paarden die schrikken moet je op de ruiter laten focussen. Veel overgangen en schijnovergangen maken, dat kan ook in het bos.