Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sander_ schreef:LadyLynn schreef:dan heb ik het verkeerde woord gebruikt..
Ik bedoelde het eigenlijk meer als relativering, aangezien men zei dat je de TS aanspoort om je paard van voren te blokkeren, maar dat bedoel je volgens mij niet. Toch?
JoviBan schreef:Gedaan en die foto's zijn verwijderd.
LadyLynn schreef:ik weet niet of je mijn foto's kunt zien op mijn profiel.. mijn paard (nu ong 2 maanden onder t zadel) loopt keurig ontspannen naar beneden en volgt mijn hand al een beetje..
JoviBan schreef:Op je foto's zie ik niets terug van wat je hier zegt:
Het paardje op de foto's is nièt ontspannen.
Je rijdt het diertje in de krul.
Hij volgt je hand ook niet, hij duikt er voor weg.
JoviBan schreef:LadyLynn, ga lekker zo door, ik hou erover op.
Het is het topic van Armani1985, niet die van jou.
Armani1985 schreef:afspraak massage staat
ik heb nooit een ander bit gebruikt altijd dubbelgebroken ze is aan de wissel geweest toen deed ze dit zelfs niet alles ziet er nu rustig uit.
zadel lijkt me sterk 3 maanden geleden nog helemaal gecheckt.
ik denk dat het met dr spieren te maken heeft
bedankt voor het meedenken!!!
groetjes steffie
LadyLynn schreef:midgie schreef:@Ladylynn Sorry , heb je enig idee wat en hoe je een jong paard verantwoord moet trainen?
Wat rechtrichten is en hoe zijn spieren werken, denk dat het boekje dressuur onder voor wel eens een goed boekje voor jou zou kunnen zijn en lees dan ook gelijk metaal in de mond ,
Ik weet niet wát ik hier heb gezegd wat in jullie ogen blijkbaar ongelooflijke dierenmishandeling is????..
previr schreef:Ik weet niet wát ik hier heb gezegd wat in jullie ogen blijkbaar ongelooflijke dierenmishandeling is????..
!
LadyLynn schreef:hij draagt zn staart mooi ontspannen en als je goed kijkt 'wiebelt' hij mee in de bewegingen (niet zwiepen nee) zijn oren zijn ontspannen.. en hij duikt niet weg, je ziet dat hij aanleuning heeft en dát ook accepteerd..
daffie1986 schreef:LadyLynn schreef:hij draagt zn staart mooi ontspannen en als je goed kijkt 'wiebelt' hij mee in de bewegingen (niet zwiepen nee) zijn oren zijn ontspannen.. en hij duikt niet weg, je ziet dat hij aanleuning heeft en dát ook accepteerd..
Ik vindt het paardje niet ontspannen uitzien hij draagt zn staart(Uit eigen ervaring meestal meegemaakt dat dat duidt op pijn in de rug) en heeft zn kin zowat op zn borst(maar dat kan natuurrlijk door de hoek komen waaruit de foto genomen is) en de teugels zijn op maat(lees kort) en wat die oren betreft kan ik niet goed zien hij is bij mij wazig maar weet niet of dat komt doordat ik breedbeeld heb of dat de foto's wazig zijn maar ze lijken opzij te staan. Ik heb heel veel paarden zadelmak gemaakt en een paard wat 2 maanden onder t zadel is kun je nog niet nageeflijk rijden weet nog niet eens hoe die recht uit moet lopen.
@Steffie dit kan dus ook verklaring zijn voor het slaan met hoofd je geeft aan dat je paard dit doet tijdens aangalopperen op de volte, doe je dit al langer (aangalopperen op volte) als dat ze met hoofd slaat(lees omhoog steekt)? Als dit tegelijk is gekomen probeer dan eens gewoon recht uit te rijden en aan te springen wees niet bang dat t paard verkeerd aanspringt paard van 3,5 jaar moet gewoon nog zijn hele evenwicht ontwikkelen
daffie1986 schreef:Sorry verveel me dus haal dnek ik ondertussen aantal dingen door elkaar. Probeerde je overigens niet aante vallen over de balans maar heb meerdere jonge paarden gezien die dit ook deden door het ontbreken van balans