jong paard gooid met dr hoofd heel hoog!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Re: jong paard gooid met dr hoofd heel hoog!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:12

Druk uitoefenen op het bit is wat anders als blokkeren, want dat doe je in je schouders en armen.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:15

ik snap er de gruwel niet van hoor?.. ik weet niet of je mijn foto's kunt zien op mijn profiel.. mijn paard (nu ong 2 maanden onder t zadel) loopt keurig ontspannen naar beneden en volgt mijn hand al een beetje.. Idd gooit mijn paard zijn hoofd er af en toe ook uit ja.. Dan rij ik hem op die manier weer naar beneden.

Jullie vatten het allemaal denk ik zó verkeerd op. ik denk dat jullie denken dat ik hem naar beneden ga sleuren of wat dan ook.. Ik ben idd duidelijk ja, en consequent maar ben compleet ontspannen op de momenten wanneer het moet.. Als hij dus fijn beneden loopt, zijn kaken ontspant en zijn rug...

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:15

Sander_ schreef:
Druk uitoefenen op het bit is wat anders als blokkeren, want dat doe je in je schouders en armen.

dan heb ik het verkeerde woord gebruikt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:23

LadyLynn schreef:
ik weet niet of je mijn foto's kunt zien op mijn profiel..

Je hebt je foto's verwijderd.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:26

LadyLynn schreef:

Ik bedoelde het eigenlijk meer als relativering, aangezien men zei dat je de TS aanspoort om je paard van voren te blokkeren, maar dat bedoel je volgens mij niet. Toch?

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:37

Sander_ schreef:
LadyLynn schreef:

Ik bedoelde het eigenlijk meer als relativering, aangezien men zei dat je de TS aanspoort om je paard van voren te blokkeren, maar dat bedoel je volgens mij niet. Toch?

Nee helemaal niet juist! tuurlijk je moet je paard voorwaarts(op been)-neerwaarts(met teugelhulpen) rijden maar absoluut niet blokkeren in zijn beweging of halshouding! Ik heb het gewoon verkeerd verwoord en mijn excuses daarvoor. Wist niet dat het zo heftig overkwam. Maar hoop dat jullie mij nu beter begrijpen dat ik het helemaal niet verkeerd bedoelde..

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:38

JoviBan schreef:
LadyLynn schreef:
ik weet niet of je mijn foto's kunt zien op mijn profiel..

Je hebt je foto's verwijderd.

neehoor, je moet op die links klikken.. ze staan geloof ik bij persoonlijke info.. foto's van ; Aujourd'hui

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:44

LadyLynn schreef:
neehoor, je moet op die links klikken.. ze staan geloof ik bij persoonlijke info.. foto's van ; Aujourd'hui

Gedaan en die foto's zijn verwijderd.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:48

Op je foto's zie ik niets terug van wat je hier zegt:
LadyLynn schreef:
ik weet niet of je mijn foto's kunt zien op mijn profiel.. mijn paard (nu ong 2 maanden onder t zadel) loopt keurig ontspannen naar beneden en volgt mijn hand al een beetje..

Het paardje op de foto's is nièt ontspannen.
Je rijdt het diertje in de krul.
Hij volgt je hand ook niet, hij duikt er voor weg.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:51

JoviBan schreef:
Op je foto's zie ik niets terug van wat je hier zegt:

Het paardje op de foto's is nièt ontspannen.
Je rijdt het diertje in de krul.
Hij volgt je hand ook niet, hij duikt er voor weg.

Waaraan zie JIJ dat hij niet ontspannen is????... bewaar je commentaar alsjeblieft voor je eigen!

en anders kom je morgen ofzo even kijken? als je denkt dat je weet hoe het moet he? Dan zul je zien dat hij WEL ontspannen is.. en op geen een foto heb ik hem mijn hand laten volgen hoor.. weet je uberhaupt wel wát het is?..

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:54

hij draagt zn staart mooi ontspannen en als je goed kijkt 'wiebelt' hij mee in de bewegingen (niet zwiepen nee) zijn oren zijn ontspannen.. en hij duikt niet weg, je ziet dat hij aanleuning heeft en dát ook accepteerd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:36

LadyLynn, ga lekker zo door, ik hou erover op.
Het is het topic van Armani1985, niet die van jou.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:40

JoviBan schreef:
LadyLynn, ga lekker zo door, ik hou erover op.
Het is het topic van Armani1985, niet die van jou.

dankjewel! tis ook idd haar topic.. waar ik een reactie op gaf, en jij bent volgens mij begonnen om op mij te reageren..
maar is prima zo, ik ga ook geen topic over mij en me paard beginnen want zit gewoon niet op nutteloze reacties te wachten van mensen die even denken dat ze weten hoe mijn paard loopt.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:57

Waarvan akte.

Maar het kan inderdaad wolfstandjes zijn, ik heb een hengst gehad die heeeel braaf was, maar als ik aan zijn mond kwam (als in: hand opzij om de volte op te sturen) speerde hij ineens met zijn hoofd in de lucht de bak door. Hand los was weer rustig. Paard had ook vreselijke last van wolfstandjes en was daarna weer fijn te rijden.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:13

Armani1985 schreef:
afspraak massage staat ;)

ik heb nooit een ander bit gebruikt altijd dubbelgebroken ze is aan de wissel geweest toen deed ze dit zelfs niet alles ziet er nu rustig uit.
zadel lijkt me sterk 3 maanden geleden nog helemaal gecheckt.

ik denk dat het met dr spieren te maken heeft

bedankt voor het meedenken!!!

groetjes steffie

zadel helemaal gecheckt?
wie zegt dat deze persoon weet of ie goed ligt.

Ik heb voor een van mijn merries een half jaar geleden een zadel voor haar in orde laten maken (dacht ik)
nu had ik pas iemand hier voor dat paard en hij zegt dat zadel moet je er echt niet meer opleggen, het belemmerd je paard in de ontwikkelen van zn spieren, en het klopt ook, achter zn schouder blijft een kuiltje en vult niet echt op door spieren.
nu krijg ik zondag een demo wow zadel dus ik ben heel erg benieuwd wat dit voor verandering zal brengen, heb alleen nog positieve dingen gehoord.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:28

LadyLynn schreef:
midgie schreef:
@Ladylynn Sorry , heb je enig idee wat en hoe je een jong paard verantwoord moet trainen?
Wat rechtrichten is en hoe zijn spieren werken, denk dat het boekje dressuur onder voor wel eens een goed boekje voor jou zou kunnen zijn en lees dan ook gelijk metaal in de mond ,

Ik weet niet wát ik hier heb gezegd wat in jullie ogen blijkbaar ongelooflijke dierenmishandeling is????..

trek t je niet aan, gebeurd hier wel vaker, als je je paard niet als een hulpeloze puppy behandeld doe je alles verkeerd.

ik snap wat je bedoeld in je advies, je moet t hier helaas iets suptieler zeggen, wat neerkomt op alles toelaten.
wat jij zegt zal een grotendeel van de instructeurs die je in de bak hebt staan ook zeggen.

wat jij denk ik bedoeld, paard komt met hoofdomhoog. je sluit buitenhand, iets meer druk met je benen binnenhand blijft trilling maken voor stimulatie.
zodra paard druk aanneemt en nageeft hand ontspannen en dus daarmee belonen.

@ TS
maar dat is rijtechnisch, buiten dat zou ik even alles laten checken en nadenken, zoals ik in me vorige post al zei over het zadel.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:56

previr schreef:
Ik weet niet wát ik hier heb gezegd wat in jullie ogen blijkbaar ongelooflijke dierenmishandeling is????..

[/quote]trek t je niet aan, gebeurd hier wel vaker, als je je paard niet als een hulpeloze puppy behandeld doe je alles verkeerd.

ik snap wat je bedoeld in je advies, je moet t hier helaas iets suptieler zeggen, wat neerkomt op alles toelaten.
wat jij zegt zal een grotendeel van de instructeurs die je in de bak hebt staan ook zeggen.

wat jij denk ik bedoeld, paard komt met hoofdomhoog. je sluit buitenhand, iets meer druk met je benen binnenhand blijft trilling maken voor stimulatie.
zodra paard druk aanneemt en nageeft hand ontspannen en dus daarmee belonen.
[/quote]

eindelijk iemand de me begrijpt! bedankt voor je comment!.. En dat is idd hoe ik t bedoel.. ik zei al eerder dat ik t gewoon verkeerd verwoord heb, maar ik ben nou eenmaal niet zo handig daarin, wat ook is gebleken :P !

thanks a lot! :D

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:45

Probeer het paard eens na te laten kijken,
het kan vaak liggen aan het zadel of het hoofdstel.
Een tip; Gebruik bij dit niet gelijk hulpteugels, want dan kan het soms slecht uitpakken!

Veel succes!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:01

LadyLynn schreef:
hij draagt zn staart mooi ontspannen en als je goed kijkt 'wiebelt' hij mee in de bewegingen (niet zwiepen nee) zijn oren zijn ontspannen.. en hij duikt niet weg, je ziet dat hij aanleuning heeft en dát ook accepteerd..

Ik vindt het paardje niet ontspannen uitzien hij draagt zn staart(Uit eigen ervaring meestal meegemaakt dat dat duidt op pijn in de rug) en heeft zn kin zowat op zn borst(maar dat kan natuurrlijk door de hoek komen waaruit de foto genomen is) en de teugels zijn op maat(lees kort) en wat die oren betreft kan ik niet goed zien hij is bij mij wazig maar weet niet of dat komt doordat ik breedbeeld heb of dat de foto's wazig zijn maar ze lijken opzij te staan. Ik heb heel veel paarden zadelmak gemaakt en een paard wat 2 maanden onder t zadel is kun je nog niet nageeflijk rijden weet nog niet eens hoe die recht uit moet lopen.

@Steffie dit kan dus ook verklaring zijn voor het slaan met hoofd je geeft aan dat je paard dit doet tijdens aangalopperen op de volte, doe je dit al langer (aangalopperen op volte) als dat ze met hoofd slaat(lees omhoog steekt)? Als dit tegelijk is gekomen probeer dan eens gewoon recht uit te rijden en aan te springen wees niet bang dat t paard verkeerd aanspringt paard van 3,5 jaar moet gewoon nog zijn hele evenwicht ontwikkelen

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 21:19

daffie1986 schreef:
LadyLynn schreef:

Ik vindt het paardje niet ontspannen uitzien hij draagt zn staart(Uit eigen ervaring meestal meegemaakt dat dat duidt op pijn in de rug) en heeft zn kin zowat op zn borst(maar dat kan natuurrlijk door de hoek komen waaruit de foto genomen is) en de teugels zijn op maat(lees kort) en wat die oren betreft kan ik niet goed zien hij is bij mij wazig maar weet niet of dat komt doordat ik breedbeeld heb of dat de foto's wazig zijn maar ze lijken opzij te staan. Ik heb heel veel paarden zadelmak gemaakt en een paard wat 2 maanden onder t zadel is kun je nog niet nageeflijk rijden weet nog niet eens hoe die recht uit moet lopen.

@Steffie dit kan dus ook verklaring zijn voor het slaan met hoofd je geeft aan dat je paard dit doet tijdens aangalopperen op de volte, doe je dit al langer (aangalopperen op volte) als dat ze met hoofd slaat(lees omhoog steekt)? Als dit tegelijk is gekomen probeer dan eens gewoon recht uit te rijden en aan te springen wees niet bang dat t paard verkeerd aanspringt paard van 3,5 jaar moet gewoon nog zijn hele evenwicht ontwikkelen

staat nergens dat ze het met aangalopperen doet ze doet het zowel in draf als galop de mijne is 6 maanden onder het zadel kan gewoon een b proef lopen.
tuurlijk is dr balans niet perfect maar zeker stukken beter als het begin en ze doet het alleen linksom. het lijkt alsof ze blokkeerd komt terug in tempo en slaat dr hoofd omhoog.

vandaar dat ik eerst het eea laat nakijken.

groetjes steffie

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:23

Sorry verveel me dus haal dnek ik ondertussen aantal dingen door elkaar. Probeerde je overigens niet aante vallen over de balans maar heb meerdere jonge paarden gezien die dit ook deden door het ontbreken van balans

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 21:35

daffie1986 schreef:
Sorry verveel me dus haal dnek ik ondertussen aantal dingen door elkaar. Probeerde je overigens niet aante vallen over de balans maar heb meerdere jonge paarden gezien die dit ook deden door het ontbreken van balans

geeft niet ;)

kan idd door ontbreken van balans maar hoe zij het doet is niet gewoon sterrenkijken zoals ik het noem maar vies achterover slaan zodat ze me bijna raakt zo hoog dat lijkt mij niet vanuit een balans probleem te komen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:38

heb je een ijzeren bit? Wij hebben vroeger namelijk ook 1tje gehad die dit deedt omdat ze niet tegen t metaal kon wordt tegenwoordig gereden met ongebroken trens met leem en t probleem is helemaal over, was toendertijd ook tussen 3 en 4 jaar

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:39

kan trouwens ook gewoon met rubberen bitje maar zei was bang dat ie t stuk zou bijten