Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sammie18 schreef:Alles wat je tussen een goed passend zadel legt en de paardenrug is in mijn optiek slecht, een shabrakje hoort er wel tussen. Ieder zadel met gewone wolvulling heeft na een sprong van een paard over een hindernis geloof ik 4 tot 6 galopsprongen nodig om zich aan te passen/ te herstellen. Omdat er tijdens de sprong en de landing veel druk komt op de voorzijde van het zadel. Als je dit wil voorkomen dan moet je een zadel met een flairsysteem nemen, deze passen zich tijdens de eerste galopsprong na de hindernis meteen aan. Dit is een tijdje geleden uit een onderzoek gekomen. Mijn zadelmaker heeft dit zitten vertellen.
Pipo schreef:sammie18 schreef:Alles wat je tussen een goed passend zadel legt en de paardenrug is in mijn optiek slecht, een shabrakje hoort er wel tussen. Ieder zadel met gewone wolvulling heeft na een sprong van een paard over een hindernis geloof ik 4 tot 6 galopsprongen nodig om zich aan te passen/ te herstellen. Omdat er tijdens de sprong en de landing veel druk komt op de voorzijde van het zadel. Als je dit wil voorkomen dan moet je een zadel met een flairsysteem nemen, deze passen zich tijdens de eerste galopsprong na de hindernis meteen aan. Dit is een tijdje geleden uit een onderzoek gekomen. Mijn zadelmaker heeft dit zitten vertellen.
Jouw zadelmaker wil veel te graag wat verkopen.
_sannee_ schreef:Er staat in de bit nu ook een artikel over zadelonderleggers, zoals bontjes en gelpads. Daar staat oa in dat gelpads de druk op 1 plek wel voorkomen maar dat wordt weer verspreid over een andere plek. Dus dat kan zelfs nadelig zijn. En bontjes kunnen wel minder druk veroorzaken, maar ook niet veel. er stond ook : veel zadelpads voelen als een dikke sok in een te krappe schoen.
ik hoop dat je er wat aan hebt