Paard schopt naar andere paarden tijdens rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:14

_BLOEMPOTJE schreef:
Het moet gewoon afgestraft worden :)
In de wei mogen ze het zelf uitzoeken, maar als jij erop zit mag het níét.
Gewoon een tik + stem en weer doorrijden.

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik ben het gedeeltelijk eens met het commentaar hierboven.
Als jou paard bokt kan dat komen door:
- ze is bang
- ze is dominant

Als voorbeeld mijn pony. Eerst als een paard haar passeerde dan deed ze haar staart tussen haar benen en schopte toen. Dit gedrag mag je niet afstraffen! Dat werd mij in ieder geval op het hard gedrukt en het heeft geholpen want nu doet ze het nooit meer. Misschien dat ze een keer door een ander paard getrapt is waardoor het is begonnen. Maar als je paard bokt en jij geeft een tik dan weet ze dat het eng is als er een paard passeert en ziet ze een verband met het passeren en de tik.

Dominante paarden moeten juist weer wel worden afgestraft. Maar ik denk dat je dit allemaal het beste met je instructeur kunt bespreken.

Urielle

Re: Paard schopt naar andere paarden tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 09:54

Nou, mijn bange ruin flikte het met losrijden op de eerste concoursen om omhoog te gaan, vanaf de achterbenen een sprong naar voren te maken en ondertussen in de sprong met zijn voorbenen naar andere passerende paarden te gaan kappen. Reken maar dat hij een flinke optater kreeg daarvoor. Heeft ie toch ook niet lang gedaan :+ Ik schaamde me dood zeg, die angstige wit vertrokken gezichten van die ruiters ineens... :\

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:01

Een paard dat slaat krijgt van mij meteen een grote mep. Niet eerst een kleintje, nee meteen een knal. Duidlijke taal.
Het is veel te gevaarlijk en ze moeten maar weten dat dit echt niet kan en mag. Of dat nu aan de hand is of onder het zadel maakt me niets uit. Ze mogen van mij bij het tegen komen van andere paarden de oren in de nek leggen, de staart wat bij elkaar trekken, maar er wordt niet geslagen. punt.En nog nooit heeft bij mij daarna een paard nog geslagen. En ook is er geen een bang geworden van mij, voordat dat gedacht gaat worden. Ze weten gewoon hoe het zit en niets fijner voor een paard dan dat.

Heartu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:08

whahaha mijn leraar zei altijd als mijn paard (die deed dat ook altijd) dat deed:
"als hij dat doet lekker terugschoppen weet hij is hoe het is"

dat deed ik natuurlijk niet, maar ik geef dan een extra schopje zodat hij wel door móet lopen en vergeet te schoppen.
Werkt bij mij wel xd