Spokend paard....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 14:22

Hihihi, grappig z'on paard wat gas geeft tijdens de proef!!
Zo ken ik er nog een. Toen ik weleens een proefje met Is. reed en ik ging galopperen, dan ging ze vaak voluit!! En liefst met een paar fikse bokkesprongen!! Of tijdens het halsstrekken, mooi je hals strekken, om vervolgens je hoofd tussen de benen te steken en een flinke bok te geven!! Hahaha, rampenplan dus!! hihihi, maar deze dingen zijn al een paar jaar geleden. Toenwas ze 4 of 5 ofzo.

babettekevin

Berichten: 23
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:53

hee ik had een vraagje, ik heb mijn paard nu een week. maar alles is nog zo onwennig. ik heb gister er weer voor de 2e keer opgezeten en hij gaat alleen maar stijgeren. hij is zo ongeloflijk kijkerig en onrustig en me zo aan het uitproberen. dan probeer ik het naar voren op te lossen maar hij blijft me in de maling nemen. ik kan ook echt niet met hem de hele bak door. het is een buitenbak dus er is veel geluid, dus makkelijk afgeleid. en hij is helemaal kaal geschoren door de vorige eigenaar dus hij staat bijna op zijn velletje en wordt ook echt niet warm, na het rijden zelfs niet. heeft iemand nog aub tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken, want dit wordt minder leuk..
alvast bedankt!

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:58

babettekevin schreef:
hee ik had een vraagje, ik heb mijn paard nu een week. maar alles is nog zo onwennig. ik heb gister er weer voor de 2e keer opgezeten en hij gaat alleen maar stijgeren. hij is zo ongeloflijk kijkerig en onrustig en me zo aan het uitproberen. dan probeer ik het naar voren op te lossen maar hij blijft me in de maling nemen. ik kan ook echt niet met hem de hele bak door. het is een buitenbak dus er is veel geluid, dus makkelijk afgeleid. en hij is helemaal kaal geschoren door de vorige eigenaar dus hij staat bijna op zijn velletje en wordt ook echt niet warm, na het rijden zelfs niet. heeft iemand nog aub tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken, want dit wordt minder leuk..
alvast bedankt!


Geef hem de tijd om te wennen. Ga des noods alleen longeren, lekker los aan een longeertouwtje in de bak. Of laat hem anders ook even los, kan hij alles rustig bekijken.

Hij is er net een week, geef hem de tijd.

Krijgt hij genoeg ruwvoer om zich warm te eten?

babettekevin

Berichten: 23
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Spokend paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:01

bedankt! ik dacht meer dat als ik zijn gewone routine oppak dat het voor hem ook minder onwennig was en hij heeft natuurlijk alleen nog maar los gestaan de laatste week omdat de bak bevroren was.. dus ik dacht ik kan maar beter weer gaan rijden, anders zit is straks helemaal met opgekorpte energie? of valt dat wel mee? hij krijgt 2 kilo biks op een dag.

monique4

Berichten: 1563
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:04

Mijn hemel, dit topic is al van 2001!! Ik tem even

babettekevin

Berichten: 23
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Spokend paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:05

ik zag het ookal, ik had ook niet verwacht dat iemand er nog opzou reageren hahaha

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Re: Spokend paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:08

Gut ik had helemaal niet gezien dat hij van 2001 was.. Hoe kom je daar nou terecht? Misschien kun je zelf een topic openen.

Met ruwvoer bedoel ik hooi/kuil, geen krachtvoer!

babettekevin

Berichten: 23
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Spokend paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:09

oja ik zie het, hij krijgt drie keer per dag hooi. ik weet niet hoe dat moet een nieuwe openen hahaha

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Spokend paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:51

Je kunt idd beter een nieuw topic openen. Ik zal deze op slot zetten.