paard ziet veel bakspoken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoipiepeloii

Re: paard ziet veel bakspoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:30

Ik denk dat het dan vooral beter gaat, omdat jij dan geconcentreerder bent ;) Bij een kijkerig paard moet je constant waakzaam zijn en geconcentreerd blijven. Om hem bezig te houden dus ;) Je denkt misschien dat je dat genoeg doet, maar blijkbaar is dat niet zo :)

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:35

Weet je wat me opvalt aan het begin van jouw verhaal?
dat je steeds op die plek of hem harder aan het werk zet of hem kalmeert maar ik denk dat het gewoon het beste is om zijn teugel ietsjes naar die plek toe te sturen en verder niets doen gewoon negeren!
als een paard bij mij schrikt dan stapt hij een paar stapjes opzij of rennen ze de hele bak door echt heel hinderlijk!!
Maar als je de 2de keer er op voorbereid zonder dat jij emoties toont of zacht tegen je pony praat een kwart van te voren denk ik dat het wel gaat werken

suc6!!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 21:38

1 van de optie was al negeren dus gewoon doorrijden alsof er niks aan de hand is. verder zit ik vaak hele tijd te fluiten of te zingen of te neurien. maar dan doet hij het nogsteeds

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:39

Doet hij het eigenlijk ook aan de longe, aan de hand of in de wei?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:41

Mijn paard had ook ernstig last van bakkabouters, krokodillen, roze olifantjes, verzin het maar. Sinds ik hem met orenmuts rij, gaat het zoveel beter! Natuurlijk vind hij dingen nog wel eens eng, maar als ik daar niet op reageer/hem de ruimte geef te schrikken (wat hij dan niet doet), gaat het over. Zijn concentratie is echt veel beter door die muts.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 21:49

los in de bak doet hij het ook
aan de longe nog niet geprobeerd. als ik al daar ga longeren sta ik meestal voorin(bak is niet van mezelf)
in de wei valt het wel mee wel moet hij dan ook alles zien wat er gebeurd al is het maar dat een blaadje een cm opschuift hij moet het zien maar is dan wel weer heel snel bij te brengen door wat been te geven.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:55

Als je het zo snel weer bij elkaar kunt krijgen is het waarschijnlijk nog een rijtechnisch probleempje. Je paard kent je zo goed en jij bent nog niet vlug genoeg in je hulpen, waardoor je hem er niet goed doorheen kunt krijgen.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:45

oke ik heb even mee gelezen want bij ons zitten ze volgens body ook en ik ben tot de conclusie gekomen dat het er helemaal aan ligt dat ik hem de aandacht geef.. toen ik hem ging rijden voor de eerste keer toen ik hem wilde kopen schrok hij een keer en deed hij verder niets.. nu ik m aandacht geef schrikt hij alleeen maar. alleen vraag ik me af hoe je het beste blijft zitten als hij opzij springt? en inderdaad ik rijd ook eerst in de kant waar ik weet dat hij gaat ontspannen en als hij dan ontspannen is rij ik er pas heen of langs.