1e keer opstappen iedere dag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XrastaX

Re: 1e keer opstappen iedere dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:59

en hoe is nu? gaat het al wat beter?
zoja, hoe heb je dat opgelost?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:03

hey,

heb je al is geprobeerd om recht op te stappen ipv links.
misschien vind ze het gewoon eng als je het link doet en als je dat maar blijft doen
en zij hier steeds meer op blijft reageren werkt dat natuurlijk niet lekker.

als je dan rechts op stapt is ze misschien een beetje de sleur kwijt en wat meer spanning.
succes

mony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 19:20

Rechts opstappen helpt ook niet. Maar haar even aan de longe pakken wel. Heb het al een paar keer geprobeerd en kom er dan zonder problemen op. Misschien over een tijdje probeer ik meteen op te stappen. Het zal na een tijdje wel overgaan denk ik. Alvast bedankt voor de tips!

nicolailover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:40

ik volg dit even
ik heb presies hetzelfde prbleem met mijn paard
en heb al veel geprobeerd

mony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 19:43

En heb je al geprobeerd met even longeren? Of is het je al zelf gelukt? Zo ja hoe?

toddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:53

Mijn paard liep ook rondjes als ik opstapte, dat kwam omdat ik de teugels op maat nam en dan wilde opstappen. Nu laat ik de teugels iets vieren en kan ik gewoon opstijgen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:59

Waarom is het paard gelijk mishandeld geweest? Is het niet gewoon een super sensibel paard? als ik het zo lees. Misschien had de eerste ruiter daar wel een heel handig trucje voor?
Aangezien je zegt dat het minder wordt wanneer je eerst gelongeerd hebt, lijkt het alsof het in de spanning van de rug zit. Angst doet uiteraard spannen, maar angst kan ook gewoon van gevoeligheid uit de rug komen. Elke dag op dezelfde manier en plaats tewerk gaan is in ieder geval iets wat je moet doen, om het paard ervan te overtuigen dat het niets engs is.
Longeren tevoren klinkt nu in ieder geval als een goed idee, om de rug vast los te werken.

mony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 12:44

de teugels iets laten vieren is te makkelijk. Dat helpt niet. En de vorige eigenaren hebben verteld dat ze mishandelt is geweest. Zeker al op het transport van spanje naar nederland. In spanje gaan ze ook heel anders om met paarden. Niet zo zachtzinnig