midgie schreef:Ja zou ook zeggen minder krachtvoer, meer hooi.
5/6 keer in de week rijden voor een 4 jaruge vind ik ook heel erg veel.
Zou ook even alles na laten kijken.
Ga eens andere dingen met haar doen, lekker wandelen , freestyle , grond en hand werk, staat ze wel eens aan de dubbelen lijnen, een heel belangrijek basis oefening.
Wat doe je aan rechtrichten en probeer het rijden even tot 1 of 2 keer te verlagen en laat het dier ook een seen paar daagjes lekker op de wei staan , een 4 jarige is nog vol op aan het ontwikkelen.
Als het geen lichamelijk probleem is zou ik toch eens een andere instructrice zoeken, iemand die jou wel kan helpen, want het dier geeft aan dat er ergens een probleem is, dus luister en kijk heel goed naar het dier en ga eens helemaal terug naar het begin van zijn opleiding , ergens is er iets fout gegaan en dat moet je zien te vinden, neem de rust en het geduld, zo ie zo erg belangrijk, steigeren is een vlucht gedrag en als je een paard al zo ver hebt , dan ben je zelf ook al te ver gegaan, laat het dus eerst nakijken en ook het zadel enz als dat niks oplevert zoek dan de fout toch even bij jezelf, wat doe jij als je paard zo gaat doen , een goeie instrutie moet dat kunnen zien en jou er bij helpen, die moet kunnen zien en aanvoelen wat er fout gaat bij jou en je paardje.
op de wei kan ik haar nu niet zetten. die is alleen in de zomer geopend stappen en doen ook grond werk. en leuke oefeningetjes het is niet zodat ze iedere dag moet dressuren