Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ILoveMyHorse schreef:Ook hier even een stipje, die van mij snapt het ook niet helemaal. Hij is wel goed aan het been alleen galopeerd hij altijd aan in plaats van de verruimen. En die van mij valt ook vaak helemaal uit elkaar dus er is niet echt veel van te merken dat het een poging is tot middendraf. Ik ga in over 2 weken ongeveer starten in de B, dus ook ik wil graag nog wat tips over hoe ik de middendraf kan verbeteren.
cube schreef:Ook ik heb moeite met de middendraf. Ook altijd 5jes. Dus ga dit even volgen. Vind dat er goede tips worden gegeven. Maar je moet toch ook je hand ietsje mee naar voren doen om hem de ruimte te geven? Dit doe ik met de middenstap ook altijd wat. Die gaat ook altijd iets beter als de middendraf.
lail schreef:als de midden/uitgestrekte draf er niet uitkomt zijn ze er aan de achterkant niet genoeg bij. probeer dus zoveel mogelijk de achterkant te activeren. als je ze heet maakt, of net uit de galop komt, is de middendraf altijd veel beter, omdat ze dan veel actiever zijn dan normaal. de motor zit aan de achterkant, als die niet genoeg doet komt er aan de voorkant niks uit!
(de vraag is alleen of ik het dan ook kan laten zien zoals het vandaag ging, maar dat is weer wat anders haha) kiimmiie schreef:Oke dankjewel!
Je hebt hele leuke ponys trouwenss.. cool
kiimmiie schreef:Haar..
sorry!!
gassen. en dan weer in de hoek flink terugrijden. Je pony verruimt netjes vind ik hoor, zeker geen 4 waard
meer een 6. Veel thuis oefenrn ook, en als ze te vroeg weer terugkomen uit de middendraf moet je bij het het oefenen de middendraf nog een halve baan voortzetten, het is niet de bedoeling dat ze halverwege de diagonaal gaan kwakkelen