Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jessiel22 schreef:krackertje bedankt voor je advies![]()
als het kon had ik haar daar het alleliefst laten staan, want het is voor een paard ook niet goed om elke keer van plek te verwisselen. die van mij staat er nu anderhalve maand en ook nog steeds behoorlijk stressig,daardoor ook veel afgevallen maar nu zeggen ze op stal dat een paard die nog groeit niet te vol moet zijn want dat kan de een belemmering voor het groeien geven, ik wil mijn paard lekker vol hebben ,(normale dikte) dat is toch logisch ?
maar ze wordt in maart 3 en mag ze niet meer in de opfok staan , is dat dan overal zo ?
Arabesk schreef:elk jaar dat je wacht met rijden (tot en met het 8e jaar) krijg je er aan het eind dubbel bij
Arabesk schreef:elk jaar dat je wacht met rijden (tot en met het 8e jaar) krijg je er aan het eind dubbel bij
Becky_Claire schreef:Arabesk schreef:elk jaar dat je wacht met rijden (tot en met het 8e jaar) krijg je er aan het eind dubbel bij
Zou jij je kinderen ook tot hun 15e niks laten doen
kamsel schreef:dus jij begint pas met 6?
crystal schreef:kinderen gaan toch ook met 4 jaar naar school. je kunt rustig met 2,5 beginnen met bijv netjes meelopen voor zover ze dat nog niet geleerd hebben. buiten met ze wandelen worden ze vast verkeersmak, een keer een singeltje om of een zadeltje op. En dat bouw je uit tot je erop kunt zitten. Wij nemen jongepaarden altijd metteen mee naar buiten niet in de bak... Lekker stappen op de verharding en je hoeft er natuurlijk niet de hele tijd op te zitten stap ook eens een keer af, is voor je paard ook een beetje afwisseling.
Roosje1987 schreef:Arabesk schreef:elk jaar dat je wacht met rijden (tot en met het 8e jaar) krijg je er aan het eind dubbel bij
Heb je daar ook wetenschappelijk onderbouwd bewijs voor?
Roosje1987 schreef:Arabesk schreef:
Heb je daar ook wetenschappelijk onderbouwd bewijs voor?
http://www.equinestudies.org/ranger_200 ... 8_pdf1.pdf
.
Citaat:Bottom line, if you are one of those who equates “starting” with “riding”, then i guess you better not start your horse until he’s four. That would be the old, traditional, worldwide view: introduce the horse to equipment (all kinds of equipment and situations with the handler on the ground) when he’s two, add crawling on and off of him at three, saddle him to begin riding him and teaching him to guide at four, start teaching him manoeuvres or the basics of whatever job he’s going to do (cavaletti’s or stops or racing or something beyond trailing cattle) at five, and he’s on the payroll at six.