Het ene probleem naar het andere. Hebben jullie nog tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Het ene probleem naar het andere. Hebben jullie nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:26

Wat bij mij werkte (ik had ook zo'n bloedlink geval, pm voor meer info) waren 2 cursusen bij de paardelarij (www.paardelarij.nl). Bij ons kwam het doordat Vjesta geen respect voor me had als leider. Ik ben begonnen met op de grond helemaal de baas te worden. Het leuke was dat ik dacht dat ik dat al was, en dat bleek totaal niet zo. Ze liep me voorbij, geen respect voor mijn ruimte, als er iets engs gebeurde ging ze alle kanten op, behalve steun zoeken bij mij. Zodra ik op de grond vertrouwen en respect had ging het onder het zadel ook stukken beter.

Deze mensen kunnen je trouwens ook helpen als je paard verder doorgereden moet worden, om sowiezo fout gedrag te corrigeren enz enz enz.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:41

Ik heb niet het idee dat je echt wat doet met de tips hier...

Ik zou iig op zoek gaan naar andere instructie, het heeft helemaal geen zin om naast een paard mee te lopen als hij niet aan het been is, op deze manier lijkt mij dat vragen om ongelukken!

Vraag me sowieso af of je nu denkt dat hij na alle ellende zo ineens heel blij en braaf gaat doen, het arme dier krijgt het wel voor zijn kiezen..

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 14:44

SparklingApp schreef:
Ik heb niet het idee dat je echt wat doet met de tips hier...

Ik zou iig op zoek gaan naar andere instructie, het heeft helemaal geen zin om naast een paard mee te lopen als hij niet aan het been is, op deze manier lijkt mij dat vragen om ongelukken!

Vraag me sowieso af of je nu denkt dat hij na alle ellende zo ineens heel blij en braaf gaat doen, het arme dier krijgt het wel voor zijn kiezen..

Welke ellende?
Nee, maar het word steeds erger en zo was hij 3 weken geleden totaal niet. Dus DAAR gaat het om.

Ik legde het niet helemaal goed uit van mijn instructrice. Trouwens die weet echt wel ze doet en aangezien ze nogal bekend is lijkt mij wel dat ze niet zomaar even wat doet.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 14:45

Vjestagirl schreef:
Wat bij mij werkte (ik had ook zo'n bloedlink geval, pm voor meer info) waren 2 cursusen bij de paardelarij (http://www.paardelarij.nl). Bij ons kwam het doordat Vjesta geen respect voor me had als leider. Ik ben begonnen met op de grond helemaal de baas te worden. Het leuke was dat ik dacht dat ik dat al was, en dat bleek totaal niet zo. Ze liep me voorbij, geen respect voor mijn ruimte, als er iets engs gebeurde ging ze alle kanten op, behalve steun zoeken bij mij. Zodra ik op de grond vertrouwen en respect had ging het onder het zadel ook stukken beter.

Deze mensen kunnen je trouwens ook helpen als je paard verder doorgereden moet worden, om sowiezo fout gedrag te corrigeren enz enz enz.

Bedankt voor de tip. Ik zal zo even op de site kijken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:34

Je kunt ook kijken, er staan meedere recenties op. Van inrijden tot echt groffe problemen met het paard (waaronder mijn verhaal). Het zijn echt super toffe mensen. Voor mij ishet bijna 2 uur rijden met de trailer, en het is het 1000% waard.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 16:35

Vjestagirl schreef:
Je kunt ook kijken, er staan meedere recenties op. Van inrijden tot echt groffe problemen met het paard (waaronder mijn verhaal). Het zijn echt super toffe mensen. Voor mij ishet bijna 2 uur rijden met de trailer, en het is het 1000% waard.

Dank je. Waar ik ook wel benieuwd naar ben wat zijn de kosten ong hiervan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:11

Ik denk dat jij vooral heel snel moet zoeken naar een andere instructeur.............

jouw paard is een maat te groot voor je vrees ik Lachen

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:46

0Nanneke0 schreef:
Ik heb bij medisch ook al topic geopent, maar nu blijkt dat hij nergens last van heeft wil ik het hier neer zetten (DUS VOOR HET HELE VERHAAL ZIE http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=1044760 )

Eerst dacht ik dat het misschien iets medisch was, maar dat is niet het geval. Dus het ligt aan het paard zelf dat die zo gek doet. Hij is trouwens 5 jaar.
Zolang je met een lange teugel op de hoefslag rijd doet die niks.
Hij luisterd echt naar niks niet naar je been enz (hoe hard je ook drukt hij heeft geen gevoel en ook totaal geen gevoel in zijn mond). Hij wil niet op de binnenhoefslag. Enige wat die wil is galoperen soort van stuiterd dus geen vloeiende galop. Als je hem naar voren wil en je tuigels op maat neemt enige wat die dan weer doet is met zijn hoofd omhoog gooien of stil staan en een soort van stijgeren, maar nog niet zo hoog.
Dit was dus voor die drie maanden ook en had toen zelfs 2x per week les. Er kwam gewoon geen verbetering in. Hij is er vorige maand namelijk drie maanden uit gegaan aangezien er iets was met zijn hoef, maar daar heeft daar geen last meer van was alleen een stuk toen afgebroken waardoor er geen hoefijzer meer onder kon.

We hadden juist een wat duurder paard gekozen, omdat ik nog een hoop samen wilde leren en wedstrijden wilde gaan rijden nou dat allebei zit er totaal niet in. Ik zal maar niet zeggen wat die gekost heeft, maar achteraf is hij dat echt niet waard geweest.

Ik weet inmiddels niet meer wat ik moet doen.

Hey , ik las zonet je bericht dat je geplaatst hebt en heb ook al tal van paarden gehad met het ene probleem hier het andere probleem daar. Nu was het mijn vraag toen je hem kochte hoelang was hij zadelmak volgens hen en tot hoelang derna was hij braaf tijdens het rijden ?

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:43

Ik kan je www.stalmireille.nl aanbevelen. Ik weet niet of Nuland bij je in de buurt is, maar op haar site staan meer links naar collega's door heel het land die op dezelfde manier werken. Veel succes!

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:23

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan?
Heb je nog tips uitgeprobeert?

anna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:04

Het lijkt erop dat dit paard gewoon in de stop zit.
Profecioneel ingereden wil niet zeggen dat het goed gebeurd, vaak teveel in een korte tijd.
waarschijnlijk heeft jou paard gewoon wat rust en aandacht nodig.. losgooien wandelen poetsen dat soort dingen.
eerst wat meer vertrouwen en ga daarna weer wat grondwerk oppakken en gelijdelijk opbouwen.

stalkarima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:57

misschien helpt grondwerk?
of hem naar eens tal brengen waar ze met probleempaarden weten om te gaan om hem een 'heropvioeding' te geven??
succes, t lijkt me heel lastig en dit is wel balen!!! zonde zo'n aankoop..