In verband met dat "ergens vastzitten". Paarden die echt vastzitten gaan geen mega bokkensprongen doen omdat het hun gewoon niet lukt. Die van mij is vorige week behandeld door een osteopaat, gewoon jaarlijkse check-up. Hij bleek wat vast te zitten in zijn rug, dus dat is weer verholpen. Ik kan je verzekeren dat hij de training erna dubbel zo vlot liep en zijn bokkensprongen veel harder aankwamen dan ervoor. Nu zit hij los in zijn lijf waardoor hij zich ook in moeilijkere bochten kan wringen

Om het dus kort samen te vatten :-D Een osteopaat kan nooit kwaad, maar het is vooral een kwestie van doorzetten en uitkijken naar warmer weer.
Edit: Over het "op zijn plaats zetten". Laat haar wel eerst effe nakijken op eventuele pijn. Als het toch daardoor komt, mag je ze niet gaan straffen want dan doe je dit als reactie op iets waar ze zelf niet aan kunnen doen.

(groot paard). Maar gelukkig ontspande ze wel goed, en kon ik haar goed laag over dr rug rijden. Heb wat buig-oefeningetjes gedaan maar meer niet. Toen in de wei gezet, daar ging ze galoperend naar haar vriendjes doe, dus ze kan het wel!
.