Stijfheid, iemand tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:22

hoe oud is het paard?

op het tinkerforum kletsen we momenteel over over o.a. mineralen en vitamines. te korten kunnen ook een reden zijn voor stijfheid. niet dat dit nu aan orde hoeft te zijn maar het is misschien wel iets om over na te denken.

Riena-Romy

Re: Stijfheid, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:21

Misschien een ostheopaat inderdaad ? Of veel laag over de grond rijden, en veel longeren. Dat zijn mijn tips ;)

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:06

Probeer hem ook veel bezig te laten zijn, stelling naar binnen volgende rondje weer naar buiten.
Volte rijden en steeds kleiner maken, veel figuren rijden....
Mijn paard is ook een stijve hark en in het begin duurde het een uur voordat hij loskwam,
nu nog naar 20min dus al een hele verbetering!
En als allerlaatste de hulpteugel pak deze er niet te vroeg bij als het niet lukt dat doen namelijk veel mensen!

_Leonieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:58

Vraag aan de manege eigenaar of je instructrice ofzo of je er wat vaker op mag rijden. Als dat mag, rijd veel overgangen, vraag stelling, rijd veel figuren. Succes met hem ;)

annaenbowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:08

stelling vragen (dan wel echt goed contact houden op de buitenteugel!!) en pas ontspannen als ze stelling geeft, na een tijd gaat ze dan als het goed is meedenken dat als ze stelling geeft, ze beloning krijgt (ontspannen hand)
tenminste dit werkt meestal wel bij mij, ik weet niet of het bij dit paard ook is, maar je kunt het altijd proberen ;)

knooopje

Re: Stijfheid, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:21

een week lang een beetje neutradex over het voer doen,daar worden ze veel losser van,en het helpt de spieren soepel te maken,ook krijgt hij minder last van spierpijn,verder dresuur matig lekker loswerken.

Sioux_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:54

Masseur erbij halen.