midgie schreef:@sarosxx, ik mis hier ook het rechtricht verhaal, dus ook spiertechnisch trainen.
Wat voor training gebruik je om zijn halsspieren sterker te maken??
Bij een jong paard is dat een training van minimaal 1 à 2 jaar , dan pas kan hij de lange rugspier gaan helpen, wat erg nodig is om weer de achterhand juist onder te laten treden en meer draagkracht te krijgen.
Overgangen is meer voor het tempo, maar wat doe je aan het voorwaartse?
Ik moet er bij zeggen dat we zelf ook nog een erg voorwaartse pony hebben, dus vandaar ook de overgangen die bij haar heel goed helpen. Ik bedoel hiermee dus stap, draf weer stap, keer halthouden etc. Overgangen vind ik niet alleen voor het tempo, doen we ook om hem te laten snappen wat we bedoelen en dan dus gehoorzaam naar de hulpen te laten luisteren. Ik had het dus nog niet over de halve ophoudingen, die jij waarschijnlijk bedoeld. Omdat haar paard telkens in galop aan wil springen terwijl ze wil aandraven, dacht ik dat het misschien een idee was wat meer overgangen te rijden. Bij onze pony was het net zo en heeft het geholpen. Dus ik bedoelde niet de halve ophoudingen.
Maar ik lees nu eigenlijk pas
dat hij in de verkeerde galop wil aanspringen.
, paarden vechten wel om leiderschap, als 2 dominante paarden bij elkaar in de wei komen is t niet gelijk duidelijk wie de leider is, of heb jij paarden die gelijk zeggen hey leuk nieuwe wei, oke jij bent de leider.... lijkt me sterk. zo is t met mens en paard ook een dominant paard geeft absoluut niet gelijk toe, eerst uitproberen of hij de leider kan worden.