Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mijn teefje is inderdaad te vet, zij is gestereliseerd en daardoor is zij enorm dik geworden. De paarden zijn normaal niet echt te dik hoor , enkel willgraa heeft echt de neiging om dik te worden. Aard is heel moeilijk om op gewicht te houden. Toen hij hier aankwam een jaartje geleden was hij eerder te mager dan te dik. Op het filmpje toont hij inderdaad wel struis . Ik vind dat hij eindelijk mooi op gewicht zit nu?
(ik doe het toch nog maar snel even) Teefje had net een nestje gehad en is daarna gesterelliseerd. Ze krijgt 1 keer per dag een portie brokken door de dierenarts voorgeschreven omdat ze van lucht dik wordt. Mijn reu is een wndelend geraamte lijkt wel, bij het minste valt hij af, je ziet zelfs meestal zijn ribben, volledig tegenovergesteld dus. Maar terug ontopic. Ik vind aard nu echt niet te dik ? singelmaatje 45 cm voor het moment en koetsgetuig pony enkel zijn struise hals en zijn breed voorhoofd geven soms nog wel eens een probleem, maar ik voel zijn ribben als ik met mijn hand erover ga, maar zie ze niet, mij is altijd geleert dat ze dan goed op gewicht staan. Willgraa daarintegen is altijd aan de dikke kant, maar die loopt altijd als een trein. Zij krijgt echt bijna enkel hooi voor het moment geen gras, ze staan in de uitloop in de winterperiode. Ook de bouw van het paard heeft hier veel mee te maken
Even op je tanden bijten, maar blijven doorzetten. Mijn luie beestje kon ik op het eind alleen nog maar met een zweep vooruit krijgen. Nu krijg ik haar van stap naar galop door alleen mijn been een klein stukje te verschuiven. 
opeens veel meer energie. dus mss hetzelfde. Ik herinner me denk ik een gelijkaardig topic van jou tijdje geleden. Heb je al een spoortje geprobeerd. Wat gebeurd er als je hem een tikje bijgeeft.