Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
het is gewoon relax zitten en je gewicht naar achter verplaatsen en je knieen/bovenbenen klemmen als het waren. mij is altijd verteld dat je zo de voorhand blokkeerd en daarom de pony rustiger gaat. het is wel even aanwennen want de mensen die het vaak net leren die houden hun adem in een daardoor komt de spanning bij de pony. je lichaam is zo veel te gespannen en dan help het knieen klemmen van geen meter
.
. en natuurlijk je gewicht naar achter plaatsen maar bij heel veel paarden kun je naar achter zitten totdat je een ons weegt en dan staan ze nog niet stil.... xmarliez schreef:en hoe wil je je pony anders terug nemen als je zonder zadel of hoofdstel rijd? (dus met touwhalster oid) echt niet door als een gek te trekken, nee gewoon door je knieen/bovenbenen aan te spannen en die druk voelen ze en tada hij staat netjes stil. en natuurlijk je gewicht naar achter plaatsen maar bij heel veel paarden kun je naar achter zitten totdat je een ons weegt en dan staan ze nog niet stil....
Ik denk dat mijn bijrijdpaard zou ontploffen als ik mijn bovenbenen aanspan
hestejente schreef:Mij lijkt je benen lang maken, hakken uitdrukken en hooooooo zeggen anders best het proberen waardIk denk dat mijn bijrijdpaard zou ontploffen als ik mijn bovenbenen aanspan
.
.