paard te hard aan pakken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: paard te hard aan pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:54

Ik denk dat je wielsporen niet groot genoeg zijn en dat je iets te subtiel bent met je hulpen. Duidelijk een consequent, dat is echt de beste methode.

En verder zal ik maar even temmen want ik vermoed een geintje Ja Haha!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:56

vind het wel leuk zo! Haha!

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:57

Dorienn schreef:
upendo: laat me raden; hij is zwart en je hebt hum zelluf gevangun Pling

nee hoor ts, ik zou gewoon grotere wielsporen nemen en daarmee wat harder prikken en dan komt het vast in orde

hahaha Verdrietig

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:57

SETEFURII_ schreef:
Ja had 'k ook!
blijkbaar is het dus blauw!
*heeft toevallig heel veel blauwe spullen Nagelbijten / Gniffelen *

ik heb een blauwe hoevenkrabber Haha!

niet temmen Haha! tis wel fyn Clown

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:58

Gewoon even een ander topic zoeken die we in de zeik kunnen nemen Huilen van het lachen

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:04

Mensen jullie snappen der weer helemaal niets van, foei foei foei, en jullie denken dat jullie kunnen rijden?
Ik heb dit geleerd als dé truc en het werkt bij mijn paarden altijd super! (ik zal het netjes in stapjes uitleggen zodat het goed te volgen is)

stap 1; Ren met twee longeerzwepen de stal van je paard binnen en geef hem eerst 5 klappen met beide zwepen, wanneer je paard dan niet in een hoek gaat staan herhaal je dit, net zo lang tot hij dat wel doet.
Stap 2; Nu trek je hem de stal uit (eventueel met een longeerlijn waar je wat punaises in bevestigt hebt, aangezien dit niet altijd even goed wil lukken)
Stap 3; knoop hem ergens zo kort mogelijk vast
Stap 4; Wanneer je veel tijd hebt borstel je hem ff snel met een staalborstel (dat werkt tenminste), zo niet dan gooi je gewoon meteen het zadel er zo hard mogelijk en van een afstandje (is een leuke uitdaging voor je zelf ook) op.
Stap 5; Knoop je paard aan een longeer lijn en neem een extra lange longeerzweep. Laat je paard direct flink galopperen net zolang tot hij zeik en zeik nat is (blijf die zweep flink gebruiken he, een beetje net zo als die ene dressuuramazone uit duitsland laatst)
stap 6; nu kun je er op gaan, en denk erom alleen galoperen, zo hard mogelijk
stap 7; zet je paard dan direct op stal (zweet droogt vanzelf wel op) en er is altijd wel iemand die je paard voor je af zadelt!

Owja, denk vooral aan het tuig he! Een scharenbit met extra korte teugels (wat moet je met lange?) zijn gewoon een must! ook de wielsporen die je al gebruikt (slijp de puntjes nog ff!) zijn van belang (het dubbele sporengebruik wat ik hierboven ergens las werkt idd ook goed!) en een flinke zweep

succes en laat me even weten hoe het ging!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:07

Floran schreef:
Mensen jullie snappen der weer helemaal niets van, foei foei foei, en jullie denken dat jullie kunnen rijden?
Ik heb dit geleerd als dé truc en het werkt bij mijn paarden altijd super! (ik zal het netjes in stapjes uitleggen zodat het goed te volgen is)

stap 1; Ren met twee longeerzwepen de stal van je paard binnen en geef hem eerst 5 klappen met beide zwepen, wanneer je paard dan niet in een hoek gaat staan herhaal je dit, net zo lang tot hij dat wel doet.
Stap 2; Nu trek je hem de stal uit (eventueel met een longeerlijn waar je wat punaises in bevestigt hebt, aangezien dit niet altijd even goed wil lukken)
Stap 3; knoop hem ergens zo kort mogelijk vast
Stap 4; Wanneer je veel tijd hebt borstel je hem ff snel met een staalborstel (dat werkt tenminste), zo niet dan gooi je gewoon meteen het zadel er zo hard mogelijk en van een afstandje (is een leuke uitdaging voor je zelf ook) op.
Stap 5; Knoop je paard aan een longeer lijn en neem een extra lange longeerzweep. Laat je paard direct flink galopperen net zolang tot hij zeik en zeik nat is (blijf die zweep flink gebruiken he, een beetje net zo als die ene dressuuramazone uit duitsland laatst)
stap 6; nu kun je er op gaan, en denk erom alleen galoperen, zo hard mogelijk
stap 7; zet je paard dan direct op stal (zweet droogt vanzelf wel op) en er is altijd wel iemand die je paard voor je af zadelt!

Owja, denk vooral aan het tuig he! Een scharenbit met extra korte teugels (wat moet je met lange?) zijn gewoon een must! ook de wielsporen die je al gebruikt (slijp de puntjes nog ff!) zijn van belang (het dubbele sporengebruik wat ik hierboven ergens las werkt idd ook goed!) en een flinke zweep

succes en laat me even weten hoe het ging!

Go jij! Go jij!

ROFL

AMEN!

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:08

Ja lobke(floran) je hebt helemaal gelijk ,
dat doe ik ook altijd als ze niet luistert alleen ik doe dat niet in de stal maar ik doe dat in het weiland dan sla ik hem zo het prikkeldraad in Clown

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:10

Dat is dus echt NIET goed.
Je moet het natural doen. Dus denk je in dat je de alfa-merrie bent. Dreig met je oren (flapperen mag in geval van mensen ook), draai je kont bij en geef een gerichte schop op de weken delen. Eventueel nog wat klapperen met de tanden en bijtbewegingen. Werkt dat niet, dan jaag dat mormel door de hele wei en als hij in een hoek staat, trap je nog even gericht op de borst. Pas als hij met het hoofd laag, smakkend staat te kijken, badend in het zweet, kun je stoppen. Geen deken!!! Na een uurtje roep je je paard en gegarandeerd nooit meer problemen Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door Anya op 06-12-08 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:12

Hahah anya Tong uitsteken

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 09:13

Anya schreef:
Dat is dus echt NIET goed.
Je moet het natural doen. Dus denk je in dat je de alfa-merrie bent. Dreig met je oren (flapperen mag in geval van mensen ook), draai je kont bij en geef een gerichte schop op de weken delen. Eventueel nog wat klapperen met de tanden en bijtbewegingen. Werkt dat niet, dan jaag dat mormel door de hele wei en als hij in een hoek staat, trap je nog even gericht op de borst. Pas als hij met het hoofd laag, smakkend staat te kijken, badend in het zweet, kun je stoppen. Geen deken!!! Na een uurtje roep je je paard en gegarandeerd nooit meer problemen Haha! Haha!

Natural horsemanship is zo 2008, nu kan ze het nog toepassen
Maar wat over een paar weken? dan zijn we in 2009!
*ligt op de grond van het lachen* *LOL*

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 09:17

Ik ben meer dressuurprikker dus ik zou voer het uit zoals Floran zo mooi omschrijft.
Maar misschien moet ik mijn horizon verbreden en de manier van Anya proberen. Het is altijd goed om breder te kijken he en meerdere manieren te proberen. Ik vind tenminste dat je daar voor open moet staan. Ik heb vandaag niet zo veel tijd want ik wil daar dan wel geruime tijd voor uittrekken. Dus vanavond doe ik nog even de oude manier (die van Floran dus) en morgen ben ik vrij. Dan zal ik eens de manier van Anya proberen.
Als ik tijd heb (en het heb overleefd) zal ik eens verslag uitbrengen.
Ik merk nl dat mijn paard een beetje afgestompt is door de manier van Floran. Misschien krijgt hij wel een nieuwe impuls en opleving op de manier van Anya.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 09:21

SisLeone schreef:
Ik ben meer dressuurprikker dus ik zou voer het uit zoals Floran zo mooi omschrijft.
Maar misschien moet ik mijn horizon verbreden en de manier van Anya proberen. Het is altijd goed om breder te kijken he en meerdere manieren te proberen. Ik vind tenminste dat je daar voor open moet staan. Ik heb vandaag niet zo veel tijd want ik wil daar dan wel geruime tijd voor uittrekken. Dus vanavond doe ik nog even de oude manier (die van Floran dus) en morgen ben ik vrij. Dan zal ik eens de manier van Anya proberen.
Als ik tijd heb (en het heb overleefd) zal ik eens verslag uitbrengen.
Ik merk nl dat mijn paard een beetje afgestompt is door de manier van Floran. Misschien krijgt hij wel een nieuwe impuls en opleving op de manier van Anya.

Hahaha Huilen van het lachen
Open minding!
ik denk als ik dit doe dat ik een halfjaar bezig mag zijn met het herstellen van de band met m'n paardenbeest

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 09:28

Luitjes.

Als het echt een hengst is kan je hem beter van zijn eten en drinken halen! Gewoon 2 weken niks te eten en te drinken geven. Dan is ie ook braaf hoor!!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 09:28

heb je al eens ander voer geprobeert!
als alle metodes boven niet werken,kun je altijd nog de waterbak afsluiten!gewoon een dag geen water,en een handje brokken!dit noemen ze de no water techniek!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 09:29

ponyparadijs schreef:
Luitjes.

Als het echt een hengst is kan je hem beter van zijn eten en drinken halen! Gewoon 2 weken niks te eten en te drinken geven. Dan is ie ook braaf hoor!!

haha we dachten hetzelfde haha.
zie meerdere bokkers maken al gebruik van de no water techniek!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 09:35

Jeetje zeg, wat een leerzaam topic.
Ben net wakker en ik kan mijn '' ik heb vandaag geleerd'' lijstje al helemaal aanvullen...
*rent naar stal om het in de praktijk uit te brengen*
*is de hele dag bezig, zoveel heb ik geleerd*
* oliebol, het is zondag en kan dus geen blauw kopen*

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:16

iloveyah87 schreef:
Jeetje zeg, wat een leerzaam topic.
Ben net wakker en ik kan mijn '' ik heb vandaag geleerd'' lijstje al helemaal aanvullen...
*rent naar stal om het in de praktijk uit te brengen*
*is de hele dag bezig, zoveel heb ik geleerd*
* oliebol, het is zondag en kan dus geen blauw kopen*

leerzaam topic dit he Haha!

*gaat verder leren voor examens No Cheer *

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:43

Ah, wat leuk dat er al meerdere zijn die ook dezelfde techniek gebruiken als ik (ik ga overigens niet de naam noemen van degene die mij dit heeft geleerd, sisleone denk ik ook, anders is degene namelijk bang dat hij een overschot aan klanten krijgt, en dat kan ie niet aan)

nog ff als je paard hierop afgestompt is zoals sisleone beschrijft, je kunt het aantal punaises, aaitjes met de zweep etc elke dag opbouwen he;) zoveel als nodig is...!

de no water techniek wil ook wel eens helpen idd maar 1 dag no water werkt echt niet hoor! dat moeten er minstens 3 zijn!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:55

Ik vind het trouwens wel flauw dat je als TS een topic start en iedereen zijn best doet om te helpen en dan zelf niet meer reageren.
We doen ons best zoveel mogelijk te helpen en tips te geven.

Nee mij is uitdrukkelijk gevraagd door die persoon in kwestie die mij die techniek heeft geleerd om anoniem te blijven. Hij is een beetje soort kluizenaar en vindt al die aandacht dan voor zijn persoon en unieke werkwijze met paarden niet fijn.

Trouwens goed idee Floran...ik had wel het aantal zweepslagen opgehoogd maar nog niet de punaises...thanks

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:59

idd erg flauw, maar waarschijnlijk is de TS nu ergens met zijn paard aan het rijden denk je ook niet?

tja, sisleone dan hebben wij het idd van dezelfde geleerd!!
en nog succes met het opbouwen en verder dresseren van je paard!

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:02

Ik heb het net ook uitgeprobeerd had nog een punaise doosje op voorraad die heb ik er even in gedaan Clown
en het hielp wel ,

maar je moet het paard minstens 4 dagen op no water zetten anders leert hij het niet:+

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:04

de benen aan elkaar binden tegen weglopen werkt ook heel goed, je kan natuurlijk ook met 2 bitten rijden en evt nog een hackamore

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:15

En de natural variant is dat je voor dit 'kluisteren' een natural leadrope neemt Ja

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:22

Nee joh Anya, je haalt de dingen door elkaar, dan moet je ze eerst ondersteboven trekken en er een tijdje op gaan zitten......

geloof wel dat je daar een leadrope voor mag gebruiken trouwens....