Floran schreef:Brainless schreef:Mijn paard loopt ook gewoon door sloten en (prikkel)draad als ze eenmaal het achteruit te pakken heeft. Ook in de bak als ze eenmaal begon, kwam ze op een gegeven moment omhoog en/of ze liet zich opzij vallen. Gelukkig doet ze het in de bak niet meer, maar heb een paar weken geleden nog met haar in een diepe sloot gelegen. Als paarden eenmaal doorhebben dat ze dat kunnen is het heel moeilijk om dat eruit goed uit te krijgen. Ik heb liever een bokkend of steigerend paard dan een achteruit loper. (de mijne kan zelfs achteruit draven).
Ik heb bij de mijne gekozen om maar gewoon stil te blijven staan. en wachten en wachten totdat ze zelf wilde en ik haar toen expres zelf liet wachten. Op een gegeven moment had ze door dat dat niet leuk was en heeft ze het (in de bak) nooit meer gedaan. Ook buiten gaat het stukken beter en doet ze het nog maar 10% met wat het was.
maar hoelang duurde dat dan dat wachten? want ik heb het gevoel dat ik dan (hetzelfde probleem) wel een uur kan gaan staan wachten..:S
De eerste keer in de bak ging iedereen expres aan de andere kant van de bak rijden (idee van de instructrice). Het heeft wel even geduurd hoor voordat de mijne zoiets had van: daar wil ik ook heen. Zeker wel 20 min hoor! Ik heb haar toen nog 1 min extra laten staan. De 2de keer toen ze stil ging staan wilde ze al na 5 min, en heb ik haar weer 1 min extra laten staan. Toen was het over. Ik heb wel hulp gehad van de andere ruiters. later toen ik een keer alleen reed heeft ze het nog 1 x geprobeerd en toen was het ook met een paar min over. Nu doet ze het ook niet meer als ik alleen in de bak rij.