springangst, hoe overheen komen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: springangst, hoe overheen komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 09:52

Hier ook iemand die springen geweldig vind, maar het toch wel wat eng vind. Bloos Helaas door niet al te goede ervaringen met springen, maar toch vind ik het leuk. Steiltjes vind ik veel enger dan een oxer op dezelfde hoogte, of een kruisje. Ook durf ik niet vanuit galop te springen. Gelukkig heb ik nu een pony die nooit weigert, en het helemaal geweldig vind. Ondertussen hebben we al 85 cm gesprongen, en jawel, dat was een steiltje. Haha! En dat voor een pony van 1.30.
Gewoon blijven oefenen, met een paard of pony dat je vertrouwt, en niet te veel en te snel willen.

charlotte123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 10:00

@ melanie_B

Ja de 1 is ook sneller bang dan de andere en zo bedoelde ik het ook niet, ik weet niet wat jij allemaal denkt. En ik kan niet tegn mensen die zo achterbaks doen dat ze eigenlijk zelf denken dat ze 'geweldig' zijn wat zeker niet zo is.

Sorry voor het offtopic

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 10:16

Gezien de leeftijd van Charlotte123 (mag nog met pony's springen) denk ik ook niet dat ze al op de leeftijd zit dat de springangst toeslaat Lachen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 10:18

charlotte123 schreef:
@ melanie_B

Ja de 1 is ook sneller bang dan de andere en zo bedoelde ik het ook niet, ik weet niet wat jij allemaal denkt. En ik kan niet tegn mensen die zo achterbaks doen dat ze eigenlijk zelf denken dat ze 'geweldig' zijn wat zeker niet zo is.

Sorry voor het offtopic

En hoe bedoel je het dan wel?! Lachen

Dat jij en je vrienden nou zijn gevallen en geen angst eraan over hebben gehouden, dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Dus het is een beetje makkelijk gezegd allemaal wat jij nu zegt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:24

Ik denk dat je het beste het langzaam kunt opbouwen Lachen. Heb je begeleiding met springen? Niet te snel te hoog willen of te veel willen, gewoon langzaam maar zeker rustig uitbreiden Lachen

charlotte123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:29

Melanie_B schreef:
charlotte123 schreef:
@ melanie_B

Sorry voor het offtopic

En hoe bedoel je het dan wel?! Lachen

Dat jij en je vrienden nou zijn gevallen en geen angst eraan over hebben gehouden, dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Dus het is een beetje makkelijk gezegd allemaal wat jij nu zegt.

Laat maar, ik bedoel het in ieder geval niet zo.
en verder laat ik het hierbij heb geen zin in dat soort vragen wat nergens op slaat en al heb uitgelegt dat ik het niet zo bedoel.

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 08:59

probeer een paard te vinden dat heel betrouw baar is bij het springen en begin onder begeleiding heel kalmpjes eerst heel laag en altijd hoger en moeilijker en dan geraak je zeker van je angst vanaf

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:04

@TS: overigens.. heb jij last van angst bij 1 sprong alleen al of is het meer dat je bij meerdere sprongen bang wordt? Ik merk dat ik 1 sprongetje/ of een dubbele/ niet zo eng vind maar als het een parcours wordt dan ben ik zwaar onder de indruk.
Met crossen dan weer niet, waarschijnlijk omdat er dan langere lijnen in zitten en het meer lijkt op 1 sprong ofzo.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:08

Melanie_B schreef:
charlotte123 schreef:
Een heleboel anderen en ik, zijn er allemaal wel een keer afgevallen tijdens het springen. Niemand die bang is, het hoort er gewoon bij.

Oh.. En nu moet je even laten weten hoe 'goed' je wel niet bent?!
Laat me niet lachen.. De ene wordt nou eenmaal sneller banger dan de ander. Knipoog
Dus waarom kan jij het niet begrijpen dat TS het eng vindt!? Kan ik niet zo goed tegen, tegen zulke ondoordachte uitspraken.

daar ben ik helemaal mee eens! Niet iedereen is zo onzettend 'dapper' als jij!

charlotte123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:14

SuzannePerla schreef:
charlotte123 schreef:
Een heleboel anderen en ik, zijn er allemaal wel een keer afgevallen tijdens het springen. Niemand die bang is, het hoort er gewoon bij.[/quote
[quote]

daar ben ik helemaal mee eens! Niet iedereen is zo onzettend 'dapper' als jij!

Zou jij even alles willen lezen?, Ik bedoel het dus niet zo. En tuurlijk kun je wel een keer bang zijn, maar als je vroeger L hebt gespongen waarom zou je nu dan niet meer durven sringen?

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:29

oeps.. ik dacht dat er maar 1 pagina was dus ik had de rest nog niet gelezen^^ Sorry! Ik heb de rest gelezen en ik zie dat je het niet zo bedoelde.. maar het was gewoon even een vreemde opmerking:p

nuja genoeg off topic

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:17

Moderatoropmerking:
Lijkt me verstandig om in dit topic gewoon weer ontopic verder te gaan ipv het te hebben over hoe bepaalde opmerkingen opgevat moeten worden

charlotte123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:16

@ apple, je hebt helemaal gelijk.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 05:25

ik heb daar ook last van.. ik kan qua kunnen 90-100 cm (tenminste, ik denk dat zoiets het hoogst is wat ik tot zover heb gesprongen..), maar als ik niet helemaal lekker in mn vel zit kan 60 cm (of iets dergelijks) al te hoog zijn.. steiltjes lijken over het algemeen hoger vind ik in verhouding tot kruisjes (iemand zei een keer iets tegen me over optisch bedrog?)...
(overigens heb ik ook niet echt iets meegemaakt met springen, afgezien van een denderend totaal van 4 keer vallen in de 4 jaar dat ik spring, als ik me goed voel kan het niet hoog genoeg zijn, als ik me niet helemaal top voel is het al snel te te hoog)