Fijn voorwaarts tijdens losrijden, proefje op de handrem..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:49

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

frieske

Re: Fijn voorwaarts tijdens losrijden, proefje op de handrem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:05

Ben je toevallig zelf nerveus of wil je het uiterste in de proef van je paard vragen?
ALs je nerveus bent trek je onbewust alle energie uit je paard, je maakt het paard onzeker.
Hetzelfde voor het uiterste in de proef te willen vragen van een jong beestje, hij volgt het dan niet meer.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:14

Mijn paard (5) doet het vooral als ze iets eng vind buiten. Als we alleen op buitenrit gaat en ze mag draven/galopperen, dan zit er een handrem op. Ze doet het braaf maar vind het wat eng en durft dan niet harder te gaan, ook niet als ik dat vraag.
Later is dat beter geworden, zeker toen ze de omgeving wat beter kende.

Ik heb het idee dat het toch wel iets met "het spannend" vinden te maken heeft en neem daarbij inderdaad je eigen mogelijke gespannenheid..dat krijg je een handrem-effect.

Wel mooie tips allemaal trouwens! Leuk om te zien dat meer mensen er last van hebben (gehad).

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:32

Het losrijden moet opzich niet uitmaken, probeer jezelf niet te veranderen in de proef, je gaat zeker meer met je benen 'flapperen' omdat je paard voorwaarts moet? En rechterop zitten? Dat voelt je paard allemaal! Knipoog

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:06

ik doe dat ook, komt ook omdat ik haar nog wil verbeteren in de proef! ( ben ik enige tijd geleden achter gekomen, heel confronterend jezelf een spiegel voorhouden Bloos )terwijl je gewoon om dat moment moet laten zien wat je kan.
kan ze een middendraf voor een 6 dan probeer ik er 1 te rijden voor een 8, dat werkt niet want wat ze thuis niet laat zien doet ze niet ineens op wedstrijd!

ook ga ik veeeeel netter zitten en daardoor breng ik haar uit balans, ik heb nu even een wedstrijdstop ingelast en als thuis alles voor 120% gaat doe ik pas weer mee, en dan gelijk 3 keer in de maand Ja