Neusriem probleem?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:07

dat zal wel in de eendracht zijn dan.
Maar om eerlijk te zijn kom ik daar nooit.

Ik moet trouwens ook vaak denken als ik een plaatsnaam hoor, daar woont ...
En Marieke 14 ken ik nog niet.
en dat voor een plaats genoot, schande

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 22:11

gomir schreef:
Die rubberen is een ongebroken trens en vrij dik dacht ik. Heb hem misschien twee keer gebruikt en is maat 12,5. Past pipo dat Verward
Die africhtingsstang is wsl 13 en is het K&K bit uit de Divozagids, de watertrensuitvoering.

Mijn bit is ook 12.5 dus dat moet wel passen...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:12

Ik ben dus niet de enige...*LOL* wat een opluchting Haha!
Marieke woont in Breezand hoor(vlakbij Den Helder) dus wel logisch dat e haar niet kent Tong uitsteken Ze heeft altijd hele mooie foto's van haar haf Wietze, klinkt dat bekend Verward

Kun je niet even stiekem gaan kijken Verward Ben wel benieuwd of het waar is Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:15

ow verkeerd gelezen, dacht dat je bedoelde dat ze in gemert woont.
En haar op bokt kan ik wel herrineren, maar irl bedoelde ik.
Maar nu snap ik waarom Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:23

Daarom zei ik het ook maar *LOL*
Als ze in gemert had gewoond was ze vrijdag vast niet meegegaan naar die voorstelling in Den Helder vermoed ik Bloos

Als je wat wilt lenen hoor ik het wel hè Cloris Verward

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:53

Feetje schreef:
Ik heb een boek (Ontspannen paardrijden) en daar staat in dat een lage neusriem de ademhaling zwaar belemmert! Dus daarom doet ie misschien zo raar als hij een lage neusriem om heeft!

Eh, als je de ademhaling wilt belemmeren met een lage neusriem moet je hem zowat over de neusgaten heen doen.... Een lage neusriem die op de juiste hoogte zit belemmert de adenhaling niet, want deze zit ook op het harde gedeelte van de neus.

Jordy is ook veel prettiger te rijden op een ongebroken bit, hij is dan ook rustiger in zijn mond. Ik heb een ongebroken trens voor hem, zo 1, alleen dan van aurigan:
Afbeelding

Probleem hiermee is bij Jordy is alleen, dat hoewel hij iets rustiger is, hij zijn tong er gemakkelijk overheen kan krijgen (korte mondspleet), en daardoor gaat rennen en met zijn hoofd gaat gooien.

Ik rijd nu dus hiermee:
Afbeelding

Hij is nu rustig in zijn mond, en kan ook zijn tong er niet meer over krijgen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:55

Die onderste van Supertje heb ik dus ook en die daarboven heb ik volgens mij in het rubber, maar dat kan ook een bustrens zijn.

Een lage neusriem op de goede hoogte belemmert inderdaad de ademhaling niet, daar had ik nog niet eens aangedacht Bloos

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:59

En het zijn trouwens geen stangen maar allebei trenzen hoor Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 22:59

gomir schreef:
Die onderste van Supertje heb ik dus ook en die daarboven heb ik volgens mij in het rubber, maar dat kan ook een bustrens zijn.

Een lage neusriem op de goede hoogte belemmert inderdaad de ademhaling niet, daar had ik nog niet eens aangedacht Bloos

Gomir, gebruik je ze beide? zoniet mag ik ze dan beide eens lenen zodat ik kan uitvinden of Piropo 1 van 2 prettiger vindt dan een gebroken trens?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 23:06

Ik gebruik ze eigenlijk beide niet...Bloos Mijn paard loopt inmiddels super op een dubbelgebroken bitje Party!! (net als de andere twee)

Je mag ze best eens lenen hoor(anders had ik niet gezegd dat ik ze had, uitgekookt hè?! *LOL* ). Als het dan goed bevalt kun je er altijd nog een kopen.
We kunnen vast wel iets afspreken dat je ze kan komen halen ofzo Verward (en anders kan ik ze altijd nog op zaterdag met iemand meegeven die bij Noot les heeft) Na een ruime week weet je meestal wel hoe ze erop lopen en dan kun je mooi goedkoop even testen Haha!

Ik hoor het wel

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 23:09

gomir schreef:
Ik gebruik ze eigenlijk beide niet...Bloos Mijn paard loopt inmiddels super op een dubbelgebroken bitje Party!! (net als de andere twee)

Je mag ze best eens lenen hoor(anders had ik niet gezegd dat ik ze had, uitgekookt hè?! *LOL* ). Als het dan goed bevalt kun je er altijd nog een kopen.
We kunnen vast wel iets afspreken dat je ze kan komen halen ofzo Verward (en anders kan ik ze altijd nog op zaterdag met iemand meegeven die bij Noot les heeft) Na een ruime week weet je meestal wel hoe ze erop lopen en dan kun je mooi goedkoop even testen Haha!

Ik hoor het wel

Wat is het makkelijkste? ik pb wel verder even Haha!

bartvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 09:48

kan het niet zo zijn dat je paard ergens anders in zijn lichaam problemen heeft (rug)waardoor hij wat strak vooruit blijft lopen waardoor je dus problemen in ze mond krijgt

ik las dat je paard ingereden is met een stang??????(jong paardje pesten)
jonge paarden die in het begin een beetje lomp behandeld worden in nun mond ,krijgen toch heel gauw de neiging om hun lijf vast te gaan zetten,vaardoor ze dus moeilijker in de mond worden dus als je problemen in de mond van je paard hebt ,kijk dan iets verder dan alleen ze mond of neusriem,of bit die je daarbij gebruikt,probleem ligt mischien ergens anders

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 12:07

bartvk schreef:
kan het niet zo zijn dat je paard ergens anders in zijn lichaam problemen heeft (rug)waardoor hij wat strak vooruit blijft lopen waardoor je dus problemen in ze mond krijgt

ik las dat je paard ingereden is met een stang??????(jong paardje pesten)
jonge paarden die in het begin een beetje lomp behandeld worden in nun mond ,krijgen toch heel gauw de neiging om hun lijf vast te gaan zetten,vaardoor ze dus moeilijker in de mond worden dus als je problemen in de mond van je paard hebt ,kijk dan iets verder dan alleen ze mond of neusriem,of bit die je daarbij gebruikt,probleem ligt mischien ergens anders

Mijn paard is in Spanje ingereden, en daar krijgen ze altijd een stang in, verder worden ze op de neusriem (seretta gereden) hij is verder gewoon heel zacht in de mond!
Door een rugprobleem dat hij gehad heeft laat ik af en toe nog steeds de fysio even checken, met zijn rug is niets aan de hand hoor, hij is juist nu heerlijk los in zijn lijf aan het worden.
Ik heb dus wel degelijk "verder" gekeken.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:51

Ik heb een paard gehad wat ook erg gevoelig was op het bit. Ik heb toen een bakkelieten bit voor haar gekocht. Dit is zwart, ongebroken en glad, en mijn paard liep daar heerlijk op. Het bit is erg vriendelijk voor een paardenmond. Het enige probleem is dat het bijna nergens meer te koop is, misschien dat iemand het voor je te leen heeft ?
Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 19:31

Dandy schreef:
Ik heb een paard gehad wat ook erg gevoelig was op het bit. Ik heb toen een bakkelieten bit voor haar gekocht. Dit is zwart, ongebroken en glad, en mijn paard liep daar heerlijk op. Het bit is erg vriendelijk voor een paardenmond. Het enige probleem is dat het bijna nergens meer te koop is, misschien dat iemand het voor je te leen heeft ?
Haha!

Bakkeliet?? bestaat dat nog Bloos Nee ik ken niemand die er zo een heeft, maar ik ga het gewoon eens proberen met die ongebroken trensen, wie weet is dat de oplossing Knipoog