Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Feetje schreef:Ik heb een boek (Ontspannen paardrijden) en daar staat in dat een lage neusriem de ademhaling zwaar belemmert! Dus daarom doet ie misschien zo raar als hij een lage neusriem om heeft!
gomir schreef:Die onderste van Supertje heb ik dus ook en die daarboven heb ik volgens mij in het rubber, maar dat kan ook een bustrens zijn.
Een lage neusriem op de goede hoogte belemmert inderdaad de ademhaling niet, daar had ik nog niet eens aangedacht
gomir schreef:Ik gebruik ze eigenlijk beide niet...Mijn paard loopt inmiddels super op een dubbelgebroken bitje
(net als de andere twee)
Je mag ze best eens lenen hoor(anders had ik niet gezegd dat ik ze had, uitgekookt hè?!). Als het dan goed bevalt kun je er altijd nog een kopen.
We kunnen vast wel iets afspreken dat je ze kan komen halen ofzo(en anders kan ik ze altijd nog op zaterdag met iemand meegeven die bij Noot les heeft) Na een ruime week weet je meestal wel hoe ze erop lopen en dan kun je mooi goedkoop even testen
Ik hoor het wel
bartvk schreef:kan het niet zo zijn dat je paard ergens anders in zijn lichaam problemen heeft (rug)waardoor hij wat strak vooruit blijft lopen waardoor je dus problemen in ze mond krijgt
ik las dat je paard ingereden is met een stang??????(jong paardje pesten)
jonge paarden die in het begin een beetje lomp behandeld worden in nun mond ,krijgen toch heel gauw de neiging om hun lijf vast te gaan zetten,vaardoor ze dus moeilijker in de mond worden dus als je problemen in de mond van je paard hebt ,kijk dan iets verder dan alleen ze mond of neusriem,of bit die je daarbij gebruikt,probleem ligt mischien ergens anders
Dandy schreef:Ik heb een paard gehad wat ook erg gevoelig was op het bit. Ik heb toen een bakkelieten bit voor haar gekocht. Dit is zwart, ongebroken en glad, en mijn paard liep daar heerlijk op. Het bit is erg vriendelijk voor een paardenmond. Het enige probleem is dat het bijna nergens meer te koop is, misschien dat iemand het voor je te leen heeft ?