Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
MarjonTampon schreef:Flink straffen. Zulke spelletjes zijn niet grappig en hoef je niet te pikken. Wanneer je straft zal je paard het spelletje ook niet meer grappig vinden.
*Ja ik weet het, het kan zijn dat ie iets aan zn rug heeft, maar daar ga ik nu even niet van uit.
Katja schreef:Als ik het zo lees denk ik dat het verstandig is om er iemand bij te halen met veel verstand van zaken.
WiskyBokjes schreef:Straffen is ook niet altijd zo makkelijk hé
Want zodra je er op zit en je wil m flink aan het werk zetten begint die al.. Dus dan heb je nog maar weinig kans om hem af te straffen.
femmefatale1 schreef:Is het dier pas onder het zadel?
En wat gebeurd er als je niks vraagt aan zijn hoofd, even relaxed stil blijft staan en langzaam weg stapt zonder hem naar beneden te vragen?
Citaat:Want zodra je er op zit en je wil m flink aan het werk zetten begint die al.
femmefatale1 schreef:Citaat:Want zodra je er op zit en je wil m flink aan het werk zetten begint die al.
Daarom vroeg ik wat hij doet als je em dus niet aan het werk zet, maar juist ontspannen weg stapt zonder hand eraan..
anniekw schreef:Heb je weleens aan singeldwang gedacht? wij hebben ook 2 paarden met dit probleem gehad. Als we eerst een rondje aan de hand stapte en daarna erop zonder ook maar 1sec aan te drijven totdat hij z'n spanning kwijt was (vaak zuchten ze dan even) dan ging het goed!
succes!
Incredible schreef:Dat is inderdaad vervelend, gewoon even experimenteren hoe
je het het beste aan kan pakken. Meteen na opstappen gas
erop zodat hij er de kans niet voor krijgt. Keertje duidelijk maken,
denk erom, pas erop! Als hij dat net voor het opstappen doet
flinke klap met de zweep.